31 uur vol avontuur deel II - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu 31 uur vol avontuur deel II - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

31 uur vol avontuur deel II

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

18 Juli 2009 | Griekenland, Athene

We hadden richting Bari er een treinrit voor de boeg van 5 uur en een kwartier. We gingen van het bovenste stuk van Italie helemaal naar onderen.

Nadat we de dag van t voren de trein hadden gereserveerd na t drama van Bologna-Rimini stapte we in op plaatsen 45 en 46 in wagon 6 met bij ons 2 Roemeense jongens die woonde in Turijn en tegenover ons 2 oudere Italianen en een Italiaanse neef van de 2 Roemeense jongens. Na een kwartier stilte kwamen we aan de praat maar ik was niet t middenpunt van de belangstelling,dat was Danielle!

We hebben bij 4 uur gepraat over voetbal en mn zus en na 4 uur was ik dat redelijk zat maar anyway we hebben ons vermaakt en de tijd ging snel daardoor. Voor mij was t in ieder geval prettig dan voor Daan in dit geval haha

Rond 5 uur kwamen we aan in Bari Centrale,en gelijk een taxi genomen richting de ferry's. Daar aangekomen konden we nog mee richting Griekenland. Dus om 6 uur zaten we al op de ferry waar we dekplaatsen hebben,we zitten wel in hotels maar een budget is een budget. Dekplaatsen betekend dat je buiten slaapt,op zich niks mis mee gezien de warmte. Daan en ik zijn rond 12 uur gaan slapen. Daan op de grond met een handdoek en 2 kleren als kussen en ik tussen op een stoel.

Maar om 5 uur worden we wakker gemaakt door een bemannigslid dat ze t dek gaan sluiten,waarvoor weet ik nog steeds niet maar wij zijn naar binnen toe gegaan en daar half verder geslapen maar echt fit waren we zeker niet!

Om half 1 kwamen we aan in Patras,Griekenland. Dit zou t laatste stuk zijn met de trein maar t werd de bus,omdat de treinen staakte/of niet reden? Met onze collega backpackers hebben we om kwart over 2 de bus genomen richting Athene.

Ik was zo moe dat ik in slaap viel in de bus en Daan was 50/50 in slaap/wakker. Als je in Athene aankomt is t net Egypte. Druk verkeer,auto kerkhoven en vieze gebouwen. En na een rit van 3 uur kwamen we aan in Athene's busstation. Chaos overal,bussen,taxi's en vooral scooters. Maar we vonden een taxi die ons richting t centrum bracht en we konden ergens blijven voor 2 nachten dus we konden eindelijk slapen na 31 uur non stop reizen.

Om t effe samen t vatten hier even een overzicht

1: 5 uur trein Rimini-Bari
2: 15 uur ferry Bari-Patras
3: 3 uur bus Patras-Athene

Conclusie: DONT TRY THIS AT HOME

• 19 Juli 2009 - 19:07

Jan En Jannie:

nou jongens geniet van de laatste week ,en doe het maar rustig aan,anders ben je zoweer aan vakantie toe

• 20 Juli 2009 - 10:31

Hetty:

net zo druk als in egypte? Hoe weet je dat....
    Niet vergeten ook nog wat te bekijken he? met al dat gereis zou je daar bijna geen puf meer voor hebben.
    Veel plezier nog en doe voorzichtig.