The Man in Seat 85 - Reisverslag uit Braunfels, Duitsland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu The Man in Seat 85 - Reisverslag uit Braunfels, Duitsland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

The Man in Seat 85

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

29 Augustus 2010 | Duitsland, Braunfels

Donderdag stond het vertrek uit Göteborg op het programma aangezien Oslo niet meer ging lukken.

Ik had rond 9 uur de Öresundtåg van Göteborg via Malmo naar Kopenhagen Centraal wat ongeveer een rit is van 3 a 4 uurtjes. Aangekomen in Kopenhagen had ik twee keuzes: Of ik kom om 8 uur avond´s aan in Hamburg,of ik blijf nog 1 nacht in Kopenhagen. Ik heb het laatste gedaan.

Na wat uurtjes te hebben rondgelopen in Kopenhagen,en wat gegeten bij Daan en ik favoriete Italiaan (Daan weet welke) ben ik terug gegaan naar me kamer en na een gesprek naar het thuisfront ben ik vroeg gaan slapen,wat om kwart voor 7 ging de wekker.

Vrijdagochtend vroeg uit bed en op naar de ICE richting Hamburg.

Aangekomen in de trein maakte ik me al klaar om in de Bordbistro te zitten maar een vriendelijke man wees me dat er nog plek tegenover hem was,dus ik had geluk.

Na een goed ontbijt van de Bordbistro kwamen de man en ik een beetje in gesprek. De eerste vraag is altijd: waar gaat de reis naartoe?

Ik vertelde dat ik op weg was naar Micheala in Stuggart omdat ze daar nu voor 6 maanden zou gaan werken voor een project,hij was al 8 (!) jaar op reis en werkte overal ongeveer 3 maanden en trok dan verder. En ondanks dat hij eind 40,begin 50 was was z´n bestemming nog steeds niet bekend maar later zou het Lubeck worden.

Hij vertelde dat tie al 30 jaar in Noorwegen woonde,rond de buurt van Oslo. Hij is eigenlijk als emigrant naar Noorwegen getrokken want z´n geboorteland is eigenlijk Ethopie.

Ik vertelde hem dat ik geen plek in Oslo kon vinden,en daarom eigenlijk heel Noorwegen moest overslaan,hij gaf mij z´n email dat als ik ooit richitng Oslo weer zou komen ik gerust ben hem kon slapen.

Na de ferry overtocht van Rodby naar Puttgarden,ging de reis snel en nadat we in Lubeck waren aangekomen, heb ik deze man veel plezier gewenst op z´n verdere reis.

Ik ging verder richting Stuggart maar dat zou heel anders aflopen....