'Star of the County Down' - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu 'Star of the County Down' - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

'Star of the County Down'

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

20 Juli 2011 | Australië, Noosa Heads

Het is alweer een week sinds m'n laatste verslag dus hier komt tie...

Nadat ik Woensdag in m'n hostel had ingecheckt,ben ik Brisbane gaan verkennen,het hostel zat vlak bij het centrum dus ik was er zo.

Die dag heb ik opzich niet zo veel gedaan in Brisbane maar Donderdag's ben ik Brisbane's Southbank gaan verkennen. Hier worden markten gehouden,zijn museums en ook congres centrums. Maar die dag heb ik voornamelijk de museums bezocht,namelijk 3: Queensland Gallery of Modern Art (GOMA),Art gallery of Queensland en het Queensland Museum dus ik ben de hele dag zoet geweest.

Vrijdag zou ik eigenlijk naar de Mount Coot-tha look out gaan,maar omdat het regende heb ik dat gelaten en ik had al genoeg uitzicht foto's gemaakt vind ik ;). En die avond ben ik naar het Suncorp Staduim geweest voor de Rugby League wedstrijd en Queensland derby tussen de Brisbane Broncos en de Queensland Titans. Het was tot de rust een gelijkwaardige wedstrijd maar daarna maakte de Broncos het verschil en het eindige 30-10 voor hun voor ruim 38.000 mensen.

Zaterdag was er een Frans festival aan de Southbank en dat liet ik me niet ontgaan dus ik heb daar eigenlijk de hele dag besteed langs de waterkant,en ik had ook besloten om in Brisbane te blijven tot Zondag ipv Maandag en dat bleek een goede beslissing te zijn. :D

Zondags ging de wekker om half 9 want m'n bus vertrok om kwart over 10 voor een rit van bijna 3 uur naar Noosa Heads.

Bij de busterminal stonden 5 hostels te wachten en ik had gekozen voor Flashpackers omdat ze goede reviews hadden online en wie denk je dat ik tegenkom bij de receptie? de 4 meiden uit Ierland!

Ze gingen boodschappen doen maar we hadden afgesproken om s'avonds bij te praten over van alles. En om 9 uur zijn we naar de Nomads bar gegaan hier in Noosa en het was erg gezellig,en toen de meiden er achter kwamen dat de band Iers was wouden ze dat ze speelde 'Star of the County Down' en dat deden ze ook en ze zetten de hele club op stelten,zelfs met een persoonlijk Ierse dans.

Maandag's heb ik afscheid genomen van de meiden,zij vertrokken naar Hervey Bay voor de Fraser Island tour en ik heb die dag in het Noosa National Park de Coastal walk gelopen,een tocht langs de kust van bijna 4 kilometer.

Dinsdag's ben ik naar Beerwah gegaan om naar de Australia Zoo te gaan van de overleden Crocodile Hunter Steve Irwin,het was 1 van de beste dierentuinen die ik ooit heb gezien en om 5 uur kwam ik moe aan in Noosa,en die avond heb ik niet veel meer gedaan.

Vandaag heb ik voornamelijk weer een wandeltocht gedaan in het Noosa National Park maar nu door het bos en morgen vertrek ik naar Hervey Bay voor m'n Fraser Island tocht dus ik jullie horen hier nog over.

Wist je dat?

De Australia Zoo is opgericht door Steve Irwins ouders

Fraser Island het grootste zand eiland in de wereld is

Noosa bekend staat voor z'n luxe resorts,restaurants en ook de vakantie bestemming is van veel Australische elite

  • 20 Juli 2011 - 10:31

    Jannie:

    hey robbin je hebt weer een hoop te vertellen,leuk hoor,zijn je schoenen nog niet versleten van al dat wandelen? gr pa en ma

  • 20 Juli 2011 - 17:48

    Oma Van Breda:

    ha lieve jongen wat heb je weer een kilometers af gelegd maar dat was leuk dat je weer vriendinnen hebt ont moet ik ver baas me steeds weer over je belevenissen het is nog steeds de moeite waard je zus komt morgen hier heen dat is voor mij ook leuk nog veel plezier en we blijven je volgen xxxxxxxoma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 34868

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: