'Come on Photo Joe' - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu 'Come on Photo Joe' - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

'Come on Photo Joe'

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

27 Juli 2011 | Australië, Agnes Water

Aangekomen in Hervey Bay op Donderdag,wist ik al dat de volgende Fraser Island tour pas zou vertrekken op Zondag maar ik heb bij het Fraser Roving hostel toch gevraagd ofdat er tours gingen eerder.

Donderdag's heb ik niet veel gedaan in Hervey Bay,maar ik had avond's wel een leuk gespreek met een ozzie leraar in de tv kamer.

Vrijdag heb ik veel gelopen in Hervey Bay,want voor de rest is er niks te doen hier,maar ik kwam wel weer de 4 Ierse meiden tegen,maar die vertrokken die dag naar Arlie Beach. Avonds kreeg ik te horen dat ik Zondag zou vertrekken naar Fraser Island,maar niet met Fraser Roving maar met Palace Backpackers.

Zaterdag was er markt in Hervey Bay maar het was niet zo bijzonder. Ik ben die dag gelopen naar de Hervey Bay Jetty,en om half 4 hadden we de briefing voor Fraser Island.

We waren met 14 personen waarvan 1 gids Paul 'Rango'. De groep bestond uit 1 Fransman,1 Noord Ier,2 Engelsen,1 Nederlander (ik) en 8 Ieren. We kregenn een briefing over rijden op Fraser met 4x4's,Dingo gevaar enz enz. 1 van onze groep nam de boodschappen voor z'n rekening maar terwijl we dat aan het regelen waren kregen we te horen dat we nog 30 minuten (!) hadden om boodschappen te doen dus als een gek naar de supermarkt toe. Maar 30 minuten later stonden we buiten en we hadden alles,nou dat is teamwork!

S'avonds heb ik daar nog Australie tegen Zuid Afrika gezien in een Tri Nations rugby wedstrijd,en met de rest van de groep pizza gegeten in hun hostel.

Zondag ochtend ging de wekker om 6 uur,want we werden opgehaald om half 7 en na een instructievideo waren we klaar om te gaan om naar de ferry richting Fraser Island.

De eerste dag zijn we naar Lake McKenzie en Lake Wabby gegaan,en onze camping plek was op het beroemde 75 mile beach en omdat we met zo'n kleine groep waren,had ik een tent voor m'n eigen :D

Maandag's zijn we naar Central Station geweest,Eli Creek,Champagne Pools en het beroemde Indian Head en het beroemde Maheno scheepswrak. Omdat er s'avonds niks te doen is op Fraser Island hebben we gekaard,en natuurlijk drinking games gedaan.

De laatste dag hebben we het rustig aan gedaan en een giga ontbijt gehad want we hadden aardig wat over na 3 dagen,daarna zijn we weer na Central Station gegaan voor een allerlaatste wandeling op het eiland.

De drie dagen waren geweldig,ik had een geweldige groep,goede gids en Fraser Island is 1 van de leukste dingen die ik heb gedaan in Australie!

Ik ben nog 1 nacht gebleven in het Fraser Roving hostel en vandaag ben ik om half 3 vertrokken naar Agnes Water/Town of 1770 waar ik om 10 over 6 aankwam,ik blijf hier 3 dagen en dan vertrek ik naar Arlie Beach voor m'n Whitsundays zeilavontuur.

  • 27 Juli 2011 - 14:38

    Jannie:

    hey robbin toch nog op een camping geslapen dat was alweer heel wat jaartjes geleden.je hebt weer veel gezien en nu op naar je zeil avontuur,veel plezier gr jan en jannie

  • 27 Juli 2011 - 14:38

    Jannie:

    hey robbin toch nog op een camping geslapen dat was alweer heel wat jaartjes geleden.je hebt weer veel gezien en nu op naar je zeil avontuur,veel plezier gr jan en jannie

  • 28 Juli 2011 - 15:07

    Lida:

    Nou ik heb na lange tijd je berichten weer eens gelezen. Leuk om je reis zo te kunnen volgen. Je ontmoet met name veel personen van allerlei nationaliteit. Australië zal bij jou wel voor altijd een plaatsje in je hartl hebben. Veel reisplezier verder.

  • 29 Juli 2011 - 16:45

    Lidia En De Rest:

    Hoi Rob, wat een geweldig mooie foto 's en wat een leuke verhalen heb je, het is heel leuk om te zien en te lezen. Je hebt het goed naar je zin zo te horen. Geniet er maar goed van. Tino is afgelopen maandag aan zijn eerste baan begonnen en milja zit in Rome. Groetjes van ons en tot de volgende keer.

  • 31 Juli 2011 - 08:22

    Oma Van Breda:

    wat heb je weer een hoop beleeft en gezien hoe is het weer bij jullie hier niet best maar we blijven hopen als het klopt krijgen we een paar warme dagen hebben ze daar ook mooie vogels ik hou me aan bevolen geniet maar lekker jongen het is voor bij voor dat je het weet ik vind het leuk om dat te volgen nou lieve jongen fijne reis nog ik blijf volgen xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 34882

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: