Op het puntje van Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Op het puntje van Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Op het puntje van Australie

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

22 Augustus 2011 | Australië, Cairns

Nadat ik m'n verlsag heb geschreven,heb ik die Zaterdag en Zondag niks bijzonders gedaan in Cairns maar m'n meeste tijd doorgebracht langs de Esplanade.

Maandag's ben ik naar Kuranda gegaan,een dorp recht in het tropische regenwoud 30 minuten van Cairns vandaan. De heenweg ging per kabelbaan,de terugweg via een trein weer terug naar Cairns. Het was een leuke dag en zeker een aanrader als je in Cairns bent. Die avond hadden we ook een barbie van het hostel,waar 90 mensen op afkwamen.

Dinsdag heb ik voornamelijk gerelaxed,en Woensdag heb ik m'n reis naar Cape Tribulation en Port Douglas geboekt.

Donderdagochtend ging om half 7 de wekker,want de bus zou me bij het hostel oppikken rond 7 uur.

Eerst zijn we naar Mossman gereden voor de Mossman Gorge,daarna zijn we de Daintree rivier overgestoken per ferry. Toen zijn we naar de Jinbalda boardwalk gegaan en terwijl de rest van de groep hun lunch had op Cape Tribulation Beach,werd ik gedropt bij m'n hostel voor 2 nachten: Cape Tribulation Beach House. De eerste dag heb ik voornamelijk de stranden verkent rondom m'n hostel,en avonds heb ik met backpackers uit Norwich en Birmingham spelletjes gespeeld bij de bistro aan het strand.

De tweede dag heb ik wat wandelingen gedaan,maar omdat ik niet zoveel te doen is in Cape Tribulation,ben ik maar een boek gaan lezen op het strand.

De laatste dag in Cape Tribulation ben ik na het ontbijt nog eventjes een boardwalk gelopen in de buurt en rond half 2 werd ik weer opgepikt om richting Port Douglas te gaan.

Op de terugweg was een Daintree rivier cruise inbegrepen,en we zagen 3 'salties' en heel veel vogels.

Omdat ik ook een nacht bleef in Port Douglas werd ik daar Zaterdagavond bij m'n hostel afgezet. Na wat te hebben gegeten,ben ik een AFL wedstrijd gaan kijken en later die avond ook de wedstrijd tussen Arsenal en Liverpool gezien,helaas gewonnen door de scousers!

Port Douglas is het 'Noosa van het hoge noorden' maar veel exclusiever,alle Amerikaanse presidenten sinds Reagan heb hier hun vakantie doorgebracht,en ook veel Hollywood sterren zoals Steven Spielberg,en Tom Cruise enz. Je kan hier gerust lunchen voor 500 Aus dollar (!),gelukkig hebben zo ook normale winkels dus als backpacker hoef je je geen zorgen te maken.
Port Douglas is een leuke plek maar ik zal er niet langer blijven dan 3 dagen.

Nu ben ik weer in Cairns tot de 23de,en dan pak ik weer de bus naar Agnes Water,een busrit van 20 uur maar ik wil rond begin September in Brisbane zijn om Ignacio te ontmoeten. Ik ontmoete Ignacio tijdens m'n Ierland/Noord Ierland reis vorig jaar,en omdat hij 3 semesters in Brisbane gaat studeren kunnen we elkaar weer ontmoeten

  • 22 Augustus 2011 - 10:12

    Hetty:

    blij te horen dat je eindelijk weer eens gewoon 'europees' voetbal hebt gekeken. Ik las alleen maar australian football, rugby etc etc. dacht even dat je 'bekeerd' was, maar zo australisch word je dan toch ook weer niet.... tot het volgende verslag
    gr Hetty

  • 24 Augustus 2011 - 17:21

    Oma Van Breda:

    leuk weer wat gehoord te hebben van jou je hebt weer veel gezienje ziet weer veel nieuwe mensen ben je het lopen nog niet zat nog steeds met de zelfde schoenen je bent nou wel aan nieuwe toe zeker nog een goede reis we wachten weer af tot het volgende verslag xxxxx oma

  • 31 Augustus 2011 - 14:51

    Oma Van Breda:

    waar zit je we horen niks meer ben je van de aard bodem vertrokken ik ben be nieuwt hoe het met je gaat maar we nemen aan van goed of heb je een grote reis gemaakt we wachten af liefs kusjes van oma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 34890

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: