'The race that stops a nation' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu 'The race that stops a nation' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

'The race that stops a nation'

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

08 November 2011 | Australië, Melbourne

Vrijdag heb ik op zich niet zoveel gedaan,heb in de stad rond gehangen en op het internet naar banen gezocht.

Rond half 6 ben ik naar het Eithad Staduim gelopen voor de International Rules wedstrijd maar op weg naar het stadion,begon het keihard te regenen.
Ik heb nog nooit een onweersbui gezien zoals deze. De straten veranderde in rivieren.

Eenmaal binnen het stadion,heb ik eerst een hurling wedstrijd gekeken tussen Australie en Ierland,dat Australie overtuigend won.

Daarna was het tijd voor de grote wedstrijd,de International Rules wedstrijd tussen Ierland en Australie. De sfeer was geweldig! en ondanks dat Ierland Australie vernederde,maakte de sfeer het dubbel en dwars waard om te gaan.

Zaterdagmiddag hebben we spullen verhuisd naar het apartement en het begint nu langzaam vorm te krijgen.S'avonds heb ik in het YHA hostel geskyped na bijna 4 maanden zonder,en het was weer leuk om met het thuisfront te praten en met oma uit Waardenburg.

Daarna ben ik in het Crown Casino de wedstrijd Everton-United gaan kijken,dat United won met 1-0 en ik was om half 2 nachts 'thuis'

Zondag heb ik voornamelijk uitgerust,en ik zou met Chris afspreken maar we hebben dat verplaatst naar Maandag.

Maandag hebben Chris en ik de hele dag met elkaar rond gehangen in Melbourne en we hebben afgesproken om Dinsdag met elkaar de Melbourne Cup te kijken in een Crown Casino tent aan de Southbank.

Dinsdag,Melbourne Cup day! S'ochtends zag je in St Kilda en in het centrum ierdereen rondlopen in pakken en jurken voor degene die naar Flemington Racecourse gingen.
Na een snel ontbijt was ik rond half 12 bij het casino om de race te kijken,Chris ontmoete ik in de tent 30 minuten later.

Maar nu kom het beste gedeelte.
Chris en ik legde beiden een 1 dollar bet op Dunaden om de Melbourne Cup te winnen,omdat ik m'n research heb gedaan in de kranten ruim voor deze race.

De race zelf was spannend van begin tot het eind,en 400 meter voor de finishlijn leek het ofdat 6 paarden de race konden winnen,maar het werd een photofinish,en Dunaden won! we wonnen 8 dollar met dat resultaat,daarna was het tijd voor de Johnnie Walker Stakes en we legde onze winst op Lamasery,want het was voor mij het beste paard wat ik kon opmaken uit de formguide.

En wie wint de Johnnie Walker stakes? Lamasery! we maakte 54 dollar winst en 2 races goed achter elkaar. Chris en ik vormde een 'betting super team'

Helaas verloren we alles in de race daarna maar we hadden een geweldige dag en het begon met 1 dollar. Trouwens als we de derde race goed hadden maakte we 600 dollar winst,maar het mocht niet zo zijn.

De rest van de week heb ik voornamelijk banen gezocht,spullen voor apartement en al het anderen wat te maken heeft met een apartement.

Dit weekend,Vrijdag hebben Julia en ik voornamelijk TV gekeken savonds,de rest van de dag heb ik niks bijzonders gedaan.

Zaterdag's ben ik weer een paarden race gaan kijken,de Patinack Farm Classic in de casino tent,deze keer niet gegokt! Ik ben special deze race gaan kijken omdat Black Caviar,het beste racepaard in de wereld aan de race meedeed,en ze won overtuigend haar 16 race op een rij.

Daarna ben ik met Sofia,Mark naar Elwood Beach gegaan,het was tenslotte 30 graden! Daar ontmoeten we Dave,een receptionist van de Melbourne Central YHA en 1 van onze 'local' vrienden hier.

Na het strand waren we alle drie moe en hebben zaterdag avond niks gedaan.

Zondag voornamelijk rond St Kilda rondgehangen en de bars verkend in Acland Street.

Maandag hebben Chris en ik weer met elkaar afgesproken,en dit is waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik Chris zal zien in Australie,maar ik zal hem zeker opzoeken in Portsmouth.

De rest van de week staat niks op het programma,maar je weet nooit wat gebeurd hiet in Melbourne maar dat lees je de volgende keer van u verslaggever ter plaatse ;)

Melbourne cup photo finish

International Rules wedstrijd highlights

• 08 November 2011 - 08:00

Hetty:

dat is nog eens een fotofinish!
    Trouwens paarden zijn best leuk he? op de markt in Hedel kon je ze gisteren kopen voor een paar honderd euro, maar deze zullen wel wat duurder zijn......
    bye Hetty

• 08 November 2011 - 15:29

Jannie:

zo robbin dus de straten stonden blank,was het net zo erg als toen wij op curacao waren? succes met werk zoeken en verder nog veel plezier.

• 08 November 2011 - 23:35

Robbin De Jong:

Hetty,normaal gesproken volg ik de paardenraces in Engeland ook,dus dat ik Melbourne Cup ging kijken is geen verrassing hoor

Oma Van Breda:

het is weer even geleden dat ik wat heb gehoord maar geen tijding is goede tijding he ik hoop snel weer wat van je te horen je hebt het nog steeds lekker naar je zin dat is het voornaamste nog twee dagen dan gaan ze op vacantie lekker naar de zon hier is alles nog het zelfde wind en regen ik ben het al zat wil mooi weer nou lieve jongen tot gauw xxxx

• 01 Januari 2012 - 12:34

Pim/Lida:

Hey neeffie,
    Beste wensen voor 2012 en we hopen je snel weer te zien .
    Geniet nog even van de arboriginals !
    Grt van ons allen.