Leven als een local in Elwood - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Leven als een local in Elwood - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Leven als een local in Elwood

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

05 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Helaas heb ik de afgelopen tijd last gehad van 'writers block'maar na bijna 2 maanden niks te hebben geschreven,komt hier het verslag van m'n tijd zover in Melbourne.

De maand November stond in het teken van banen zoeken,en spullen vinden voor het apartement.

Ik heb dagen en uren gezocht naar banen,CV verstuurd,gereageerd op fulltime,part time,vakantie banen maar elke keer geen reactie :( dus eind November heb ik m'n banen zoektocht opgegeven,want ik had nog 2 maanden en 9 dagen in Australie,en met de Kerst en Nieuwjaar voor de deur heb ik maar besloten om maar ervan te genieten en als ik terug in Nederland ben weer fulltime te gaan werken.

Conservation Volunteers en WWOOFing heb ik aan gedacht maar het is gewoon te gezellig met Giulia,Sofia,JohnJoe en Mark in het apartement :D

Begin December heeft Mark het apartement verlaten voor een 1 persoons apartement in het centrum van Melbourne,en als mensen het apartement verlaten voelt dat best wel raar,je bent elkaar gewend te zien elke dag.

Met Sinterklaas heb ik geskyped met de hele familie thuis,en ik heb ervan genoten om het kado spel te zien terwijl ik in Melbourne zat om 6 uur ochtends.

Omdat het weer beter werd en het tenslotte zomer was,hebben we bijna elke Zondag een BBQ aan het strand in St Kilda gehouden,en dat is elke keer een groot succes!. We nodigde elke keer vrienden uit die we kennen en na afloop spelen we altijd onze eigen versie van handbal op het strand.

Na onze sportieve bijdrage te hebben gedaan,eindigen we meestal met een houseparty in ons apartement of we gaan naar onze 'local' La Roche in Acland Street.

De rest van de dagen ga ik elke dag naar de State Libary of Victoria om te internetten en dit verslag te schrijven bijvoorbeeld :D

Ook loop ik nog steed The Tan in de Botanical Gardens,m'n record is 30 minuten over 4,8 km. En soms doe ik dit 2 a 3 keer op 1 dag.

Elke Woensdagavond ga ik naar de Queens Victoria nacht markt waar ik altijd m'n diner heb,en geniet van de concerten tijdens de markt.

De zomer betekend ook sport natuurlijk,want Melbourne is de sport hoofdstad van Australie,waar het in de lente Aussie Rules en Rugby League finale tijd is en paardenrennen seizoen,betekend de zomer zeilen (Sydney-Hobert yacht race),cricket en natuurlijk tennis!

Ik ben 1 keer geweest naar een 20/20 cricket wedstrijd tussen de Melbourne Stars en Sydney Thunder in de MCG (Melbourne Cricket Ground) en 7 Januari ga ik weer er naar toe. Google maar 20/20 cricket als je er meer over wilt weten.
Ook heb ik 4 dagen naar de Boxing Day Test Match gekeken tussen Australie en India op Federation Square.

De kerstdagen waren geweldig!
Eerste Kerstdag zouden we gaan BBQen op het strand maar de hele dag viel letterlijk in het water door een storm,in de regio van Melbourne vielen hagelstenen zo groot als golfballen.
Dus we hebben binnen gegrilled,en elkaar kado's gegeven.

Tweede Kerstdag hebben we s'avonds een BBQ gehouden aan het strand en ik ben s'ochtends de cricket gaan kijken op Federation Square.

Oudjaarsdag was zoals elke dag,maar s'avonds zijn Giulia,Mark en Sofia en Matt naar Federation Square gegaan om de countdown te zien,en het vuurwerk was indrukwekkend. Sofia en Matt gingen terug naar St Kilda en Giulia,Mark en ik hebben doorgevierd in z'n apartement,en rond 6 uur ochtends waren we terug in Elwood.

De rest van Januari staat op het programma,
Australian Open gaan kijken van 16 tm 29 Januari.
souvenirs kopen voor het thuisfront.
reis regelen en hostels voor m'n reis naar Canberra en eindpunt Sydney.

FOTO'S KOMEN BINNENKORT ONLINE!

Wist je dat?

Melbourne 26 jaar de hoofdstad van Australie was.

Dat AC/DC Video 'It's a Long Way to The Top' is opgenomen in Melbourne Swanston Street in 1976

Er een AC/DC lane is in Melbourne




  • 05 Januari 2012 - 10:39

    Jannie:

    hey rob leuk om weer eens een verslag te lezen dat was inderdaad een tijd geleden. al bleven we wel op de hoogte via skype nog even genieten en dan weer op naar een stormachtig nederland wij kijken er naar uit het aftellen is begonnen,gr van ons alle

  • 05 Januari 2012 - 13:25

    Henrie:

    Hoi Robbin,
    Ja je hebt idd lang niets geschreven..... was je niet toevallig ook druk met een leuke dame daar??? haha maakt niet uit. het is goed om te horen dat je er nog steeds volop van geniet. geniet er nog even van en we zien je snel weer terug.

  • 05 Januari 2012 - 15:14

    Alice:

    Hoi Robbin,

    Leuk om weer eens wat van je te horen/lezen. En natuurlijk nog een geweldig 2012! dat klinkt allemaal erg leuk :-) Als ik er alleen al aan denk dat ht daar nu zomer is....:-(
    Veel plezier nog!

    Groetjes Alice

  • 06 Januari 2012 - 08:38

    Hetty:

    Hallo Robbin, goed weer eens wat te lezen, zodat we toch makkelijker een beeld krijgen hoe je de dagen doorbrengt. Geniet van alle sport evenementen daar. Als je terug bent in Europa duurt het ook niet lang meer voordat hier allerlei mooie sportevenementen gaan beginnen (OS, EK...) Zo te horen word jij de eerste marathonloper in de familie? of de Nijmeegse 4daagse misschien? Tot lezens!

  • 06 Januari 2012 - 12:12

    Oma Van Breda:

    wat een lang verslag leuk gedaan en nou nog maar even genieten het gaat nou hard nog veel plezier xxxxxoma

  • 12 Januari 2012 - 20:13

    Trudus Van Der Plaat:

    Goed om te horen dat je nog steeds veel lol hebt, geniet ervan en laat je moeder nog maar wat geld overmaken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 34901

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: