Its the Final Countdown - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Its the Final Countdown - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Its the Final Countdown

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

08 Februari 2012 | Australië, Sydney

Ja m'n laatste dagen in Australie zijn aangebroken,Morgen verlaat ik dit geweldig land maar eerst over wat er de afgelopen dagen is gebeurd....

Dinsdag was een rare dag in Melbourne,het is toch je 'thuis' voor 4 maanden en je loopt voor de laatste keer langs Swanston Street,Federation Square enz.

Rond half 7 ben ik terug gegaan naar het apartement om m'n backpack op te halen,Giulia,Mark en John Joe waren al thuis en later kwam Sofia thuis van haar werk. Om 7 uur ben ik vertrokken uit het apartement,maar het afscheid duurde vrij lang,wat niet verwonderlijk is na 4 maanden samen. Maar een Europeese of Australische reunie is al afgesproken dus we zien elkaar misschien wel snel weer!

Helaas moest ik erg opschieten,en de laatste Melbourne tram werkte niet mee,maar met 10 minuten te gaan was ik in de bus. Tijdens de 8 uur durende rit heb ik naast slapen,een leuk gesprek met Ben,de Amerikaan die naast me zit en dan gaat alles snel.

Om 4 uur ochtends kwam ik aan in Canberra,de hoofdstad van Australie. Gelukkig kon ik na inchecken in de YHA gelijk gaan slapen voor een paar uur maar het was extreem raar eventjes om weer te slapen met andere mensen in een kamer.

Na een goede nachtrust,en een goed ontbijt ben ik richting Capitol Hill gelopen in Canberra,waar het Australische parlementsgebouw is. Eenmaal binnen ben ik de balzaal gaan kijken,en toen ik bij Eerste Kamer was,kwam ik in gesprek met Sophie,een Duitse meid uit Hamburg en we hebben samen het parlementsgebouw verkent. Maar daar eindigde het niet,want we hebben de hele dag samen Canberra verkent,zoals het oude parlementsgebouw,wetenschaps museum,Nationale bibliotheek enz.

Donderdagochtend was het tijd voor m'n allerlaatste busrit in Australie van Canberra naar Sydney,een rit van 3,5 uur. Na aankomst en ingecheckt te zijn in de YHA Sydney Central,heb ik Rachel gesmst. Rachel is de meid die ik toen ik de YHA in Melbourne zat een rondleiding door Melbourne heb gegeven en nu was het tijd voor haar gunst.

Die avond zijn we in Mamak gaan eten in Chinatown,waar ze geweldig Maleisisch eten hebben en ze wist nog dat het 1 van m'n favorieten is :D. Na het dinner zijn we naar Darling Harbour gegaan maar niet voor lang,Rachel moest de volgende dag weer verschijnen op universieit.

Vrijdag heb ik voornamelijk gerelaxed en de meeste tijd besteed in de Australian Backpackers lounge in Woolloomooloo.

Zaterdagochtend ben ik in Darling Harbour gaan kijken naar de Dragon boat races,ze waren daar voor het Chinese festival in Sydney. De rest van de dag heb ik besteed rond Darling Harbour,The Rocks en Circular Quay.

S'avonds heb ik Rachel weer ontmoet en 2 van haar kerk vrienden,we begonnen met een jazz session bij Tailors on Central,daarna was het tijd om verder de Surrey Hills in te gaan en we eindigde in 505,een funky,alternatieve jazz club. De band die we zagen was geweldig en zelfs grappig,trouwens als je in 505 eten bestelde kreeg je geen tafelnummer maar speelgoed,en wij hadden Astro Boy haha.

Zondag had een afspraak met iemand die ik niet had verwacht dat hij nog in Sydney zou zijn,Chris!

Die dag hebben we gesproken over alles wat er de vorige 3 maanden is gebeurd,en natuurlijk voetbal en alle andere mannen dingen.

We hebben rondgehangen rond Darling Harbour en The Rocks,in verschillende bars en cafes. :D

Maandag was het weer een relax dag en die dag ben ik gelopen van Mrs Macquaire's Chair (dezelfde plek waar we de Australian Backpackers groepsfoto namen) naar Darling Harbour. S'avonds hebben Chris en ik een geweldige 10 dollar steak gegeten in Cargo Bar in Darling Harbour,en de avond afgesloten in het Hard Rock Cafe in hetzelfde gebied.

Dinsdag was niet echt bijzonder,alleen dat ik afscheid heb genomen van Chris,voor hopelijk de allerlaatste keer in Austrlie ;). Hij vertrok richting Victoria,naar Melbourne met de XPT trein.

Vandaag is net zoals gisteren,alleen heb m'n Westpac bankrekening beeindigd,m'n vliegticket uitgeprint en als grootste verrasing voor jullie m'n foto's geupload.

Morgen neem ik afscheid van Australie en Sydney,na 11 geweldige maanden. Morgenavond vlieg ik met China Airlines vlucht CI 52 naar Tapei voor de eerste terugreis etappe.

FOTO'S ONLINE!

http://www.flickr.com/photos/oz2011/

Wist je dat?

Het parlementsgebouw in Canberra,precies op de New South Wales/Victoria grens ligt. Om verdere ruzie tussen Melbourne en Sydney te verkomen.

Canberra naast een politieke ook een studenten stad is.

Ik Australie gaat missen!


  • 08 Februari 2012 - 07:31

    Jannie:

    ja robbin de terug reis is begonnen,maar bedenk wel dat deze geweldige ervaring je niet meer afgepakt wordt.geniet nu maar van taipei. gr van ons alle

  • 08 Februari 2012 - 08:58

    Hetty:

    Ja het lijkt mij ook een prachtig land om rond te reizen, maar NL is ook leuk hoor. We zijn nu allemaal in de ban van het IJS en of de elfstedentocht doorgaat ja of nee. Dat maak je dan alleen maar weer hier mee. Dus met andere woorden terugkomen is niet erg, Holland is the place to be!
    gr. Hetty

  • 08 Februari 2012 - 14:34

    Oma Van Breda:

    wat leuk weer wat gehoort te hebben van jou maar je bent aan je laatste reis begonnen maar je had een prachtig verhaal en veel mee gemaakt dat pakken wij je niet meer af geniet nog maar even het is zo voor bij nog veel plezier xxxxxoma

  • 13 Februari 2012 - 21:04

    Stan En Erika:

    Hey Robbin,

    Succes met de eerste terugreisetappe.
    Veel plezier de laatste weken.

    Groet Stan en Erika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 34869

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: