Enter the dragon... - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Enter the dragon... - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Enter the dragon...

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

16 Februari 2012 | Taiwan, Taipei

Donderdag 9 Februari was m'n allerlaatste dag in Australie.
Die dag heb ik niet veel gedaan,ik heb vrijwel de hele dag besteed rondom Darling Harbour en The Rocks. Omdat m'n vlucht om 10 uur Australische tijd vertrok,ben ik rond 7 uur naar het vliegveld gegaan.
Bij het inchecken kreeg ik te horen dat ik een exit stoel had dus ik kon m'n benen mooi uitrekken.

Na wat rondlopen op het vliegveld was het om half 10 tijd om in te checken,we moesten erg lang taxien naar de opstijgbaan maar om 10 over tien steeg het vliegtuig op van de Australische bodem.

De 9 uur en 30 minuten durende vlucht ging vrij soepel en ik kon goed slapen,je kreeg ook 2 keer warm eten dus dat was wel lekker.

10 Februari om 4 uur ochtend's kwam ik aan op Taipei airport,helaas moest ik 3 uur wachten voordat de toeristenbalie open ging. Daar heb ik gevraagd om hostels,en mij werd aangeraden Taipei hostel in het centrum.
Na een korte busrit kwam ik aan in het centrum van Taipei,en het hostel was gauw gevonden. Gelukkig voor mij kon ik gelijk m'n prive kamer op. Die dag heb ik niet veel gedaan,alleen rond de winkel centrums rond Taipei 101 rondgehangen.

Nadat ik goed had geslapen,en na m'n ontbijt ben ik Zaterdags naar de nummer 1 attractie in Taiwan gegaan: de Taipei 101. De lift omhoog was erg snel,het is namelijk de snelste lift in de wereld. Boven was het uitzicht geweldig,ondanks de mist. Helaas is de Taipei 101 niet meer de hoogste toren in de wereld,nadat het werd verslagen door de Burj Khalifa in Dubai.Daarna ben ik naar de 2 belangerijkste herrinerings hallen gegaan in Taipei genaamd Sun Yat-sen Memorial Hall en National Chiang Kai-shek Memorial Hall.S'avonds ben ik met mensen uit m'n hostel uitgegaan in Taipei,eerst hebben we Zuid Afrikaans gegeten bij Frankie's en de nacht afgesloten in een voor locals populaire bar Revolver. En daar zag ik ook tot m'm blijdschap United winnen van Liverpool :D

Zondag's heb ik een tempel bezocht in Taipei,Longshan Temple. Maar omdat ik m'n dagen nuttig wou besteden,was dit het enige wat ik deed die dag,totdat ik terug was in het hostel. Daar kwam ik Chelanie weer tegen,de Frans Canadeese uit ons hostel,en die ook met ons Zaterdagavond uitging. Zij ging voor lunch naar Taipei Main Station dus ik ging mee,voor gezelschap. Na haar lunch en een koffie te hebben gepakt bij Starbucks,zijn we naar het mooie 228 Peace Park gegaan en gepraat over van alles. Aangezien je alles in Taipei met de metro (MRT) of de bus moet doen,gingen Chelanie en ik het proberen te lopen (met kaart natuurlijk) naar de Shida nachtmarkt. En ondanks dat het een uur duurde voordat we er waren,zijn we nooit verdwaald in Taipei. :D

De Shida nachtmarkt is de twee na grootste in Taipei,de grootste is Shilin. Nadat zij voor souvenirs had geshopt,zijn we bij een straat restaurant gaan eten,en naast goedkoop was het eten geweldig,en na een onverwachte volle dag waren we om 12 uur terug in het hostel.

Maandag was weer geen volle dag,ik heb alleen 2 tempels bezocht.Xingtian Temple en Confucius Temple. Daarna ben ik terug gegaan naar m'n hostel om het internet te gebruiken en te chatten met het steeds meer smachtende thuisfront. ;)

Dinsdag begon ik met een bezoek aan de Taipei Fine Arts museum,wat een reuze intresante expositie had van een Taiwaneese schilder,daarna ben ik gelopen via het Grand Hotel,naar het Martyrs' Shrine niet ver daar vandaan. In het Martyrs' Shrine is een herdenkings plek voor burgers en militairen gestorven tijdens de vele oorlogen die Taiwan heeft gevoerd in de laatste eeuwen.

Woensdag was m'n rustdag na een paar volle dagen,en na m'n ontbijt in Taipei Main Station heb ik vooral boeken gelezen in de hostel lounge en op het internet het laatste nieuws gekeken.

Vandaag had ik maar 1 attractie te bezoeken in Taipei,het National Palace museum in de wijk Shilin. Dit museum heeft de grootste collectie van alle Chinese tijdperken in de wereld,puur door toeval in de historie in Taipei beland. Het museum was indrukwekkend,maar mocht geen foto's maken binnen maar zeker een aanrader! En er was ook een Louvre expositie in hetzelfde museum,dus ik ben de halve dag daar zoet mee geweest. Het staat nu op mijn lijst van favoriete museums die ik heb bezocht. :D

Morgenochtend gaat de wekker om 4 uur,want m'n vlucht naar Bangkok,Thailand vertrok om half 8 vanaf Taipei airport. Het vluchtnummer voor deze proloog is IC833.

Wist je dat?

Taiwan maar door 25 landen is herkend als staat.

Taiwanees een Mandarin Chinees 'dailect' is

Nederland in de VOC tijd Taiwan veroverde van 1624 tot 1662.

Intresante links:

Hostel:
http://www.taipeihostel.com/
Intresant restaurant in Taipei:
http://www.moderntoilet.com.tw/
Taipei Wikitravel: (Engels)
http://wikitravel.org/en/Taipei#b

  • 16 Februari 2012 - 11:01

    Henrie:

    Hoi Robbin,
    Nou dat is weer een behoorlijk groot verslag. Wij zijn benieuwd naar je terugreis en thuiskomst. Veel plezier nog.
    Groeten,
    Henrie

  • 16 Februari 2012 - 15:53

    Alice:

    Hoi Robbin,

    Goeie reis en een fijne thuiskomst! Dat wordt afkicken.... :-(
    Groetjes Alice

  • 17 Februari 2012 - 10:37

    Oma Van Breda:

    wat een groot verslag heb je verzonden wel weer een hoop gezien en beleefd ik hoop dat de terug reis ook goed mag verlopen wij kijken er naar uit je af te halen en dat is wakker blijvennou jongen liefs van oma xxxxx

  • 17 Februari 2012 - 10:37

    Oma Van Breda:

    wat een groot verslag heb je verzonden wel weer een hoop gezien en beleefd ik hoop dat de terug reis ook goed mag verlopen wij kijken er naar uit je af te halen en dat is wakker blijvennou jongen liefs van oma xxxxx

  • 17 Februari 2012 - 14:49

    Lida:

    Wat zal jij met een hoofd vol indrukken en mooie herinneringen thuiskomen zeg. Die paar dagen in Taiwan heb je weer veel gezien. Maar ook het thuiskomen is weer een hele belevenis. Het thuisfront ziet er naar uit. Maar eerst nog genieten van Thailand. Veel plezier weer. Wij hopen volgende week te genieten van een skivakantie in Oostenrijk. Wij houden het dus wat dichter bij huis. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 34871

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: