A Sydneysider life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu A Sydneysider life - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

A Sydneysider life

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

05 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dit is m'n eerste verslag uit Nieuw Zeeland maar eerst wat er gebeurt is in Sydney...

Vrijdag de 26ste heb ik het rustig aangedaan in Sydney. Rondgehangen in het hostel en m'n dagelijkse loop route van Darling Harbour naar Mrs Macquaries Point.

Zaterdags heb ik twee Chinese backpackers rondgeleid in dat zelfde gebied nadat ik ze had ontmoet in de CBD gratis shuttle bus. Middags ben ik de AFL Grand Final gaan kijken in 1 van de vele pubs in George Street en Hawthorn won indrukwekkend met 63 punten verschil van de lokale favoriet Sydney Swans. Avonds een geweldigde avond in het hostel met Brooke,een Sydney local en Julian een Roemeense Cyprioot. Later in de nacht was het ook spannend,iemand van ons hostel werd gearresteerd met nog 2 anderen vanwege diefstal en er was zelfs versterking en pepperspray voor nodig.

Zondag ben ik gestart met een leuk kamergenoten gesprek uit Italie en Duitsland,heb de 3 andere backpackers veel tips gegeven en adviezen over alles wat met Australie te maken heb. Middags ben ik ook nog naar een Maleisiës festival geweest in Darling Harbour,geweldig gegeten en gedronken. Avonds ben ik met Rachel en haar vriend Tim Thais gaan eten bij Thai la ong in Kingstreet,Newtown.
Onderweg heb ik nog een Noord Ierse backpacker de weg gewezen. Begin te denken dat ik een part time toeristen gids ben ;)

Maandag heb ik niet veel gedaan voornamelijk in Darling Harbour rondgehangen.

Dinsdag was het 33 graden dus die dag ben ik naar Manly Beach geweest,
1 van Sydney's bekendste stranden en maar 30 minuten met de ferry vanaf Circular Quay. Daar heb ik de rest van de dag rondgehangen en avonds met Julian uit eten geweest in Cargo Bar in Darling Harbour voor hun beroemde 10 dollar steaks.

Woensdag 1 Oktober kwam bij mij het bericht door dat Opa de Jong was overleden na een lang ziektebed,86 is een mooie leeftijd maar iemand verliezen is altijd moeilijk. Als vader van 4 kinderen en opa van 5 kleinkinderen heeft hij een mooi leven gehad. Die dag heb ik het vrij moeilijk gehad in m'n eentje,je zit toch 16.000 kilometer van huis. :(

Donderdag 2 Oktober ben ik alsnog vertrokken naar Auckland ondanks alle omstandigheden. Om 7 uur ochtends ben ik vertrokken vanuit Sydney en na het inchecken en ontbijt te hebben genomen op het vliegveld kwam ik na een korte 2 uur en 40 minuten aan in Auckland.

Na wat douane checks en m'n backpack te hebben opgepikt ben ik via de vliegveld bus die ongeveer een uur vertraagd was aangekomen bij mijn slaapplaats Luau Accomodation in Albert Street. Dit is een studenten accomodatie en ik kreeg deze tip van Patricia Lima,die ik ongeveer 3 jaar geleden heb ontmoet in Australie,eigenaren van Luau Accomodation zijn ook braziliaanen namelijk.

Ik werd verwelkomd door 8 Filipino's en Brasilianen en 1 Peruaanse.
Die zelfde avond met Diego een Brasiliaan uit Salvador gelijk rondgelopen in Auckland en voelde me direct thuis.

De rest van de dagen heb ik Auckland verkend en rondgehangen met apartement genoten uit de hele wereld. Mijn Working Holiday voorbereiding begint morgen (Maandag) en dan kan het avontuur beginnen in Nieuw Zeeland,en alle andere bestemmingen.

Wist je dat?

Auckland staat bekend als de 'City of Sails' vanwege z'n vele havens

Auckland ongeveer 1 miljoen inwoners heb en Nieuw Zeelands grootste stad is.

Video Luau Accomodation:

http://www.youtube.com/watch?v=rDqmth2oHUQ

  • 05 Oktober 2014 - 10:32

    Oma Van Breda:

    robbin ook nog gecondeleert met opa het was erg druk maar erg mooi maar jij hebt weer een hoop beleeft leuk voor je wij blijven je volgen veel liefs xxxxx

  • 07 Oktober 2014 - 14:21

    Cees Van Doorn:

    Beste Robbin,
    Gecondoleerd met het verlies van Opa. Dat is lastig zo ver van huis om dat in je
    eentje te verwerken. Maar het zag er al naar uit toen je wegging,dus toen heb
    je al afscheid van hem genomen. Sterkte.

    Veel plezier en genieten in Nieuw-Zeeland.

    Groetjes vanuit de Heerlijkheid Marienwaerdt en groetjes van ons allen, Cees

  • 08 Oktober 2014 - 22:29

    Mariska De Kruijf:

    Hoi Robin,

    Ook namens mij gecondoleerd met je opa, sterkte met het verwerken. Wat een verhalen heb je al geschreven en wat heb je al een hoop mee gemaakt in de tijd dat je er bent, leuk hoor!

    Veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes Mariska

  • 10 Oktober 2014 - 13:08

    Oma Van Breda:

    ha lieve jongen ik zit steeds te kijken of je nog wat hebt beleeft maar het zal niet altijd uit komen maar we houden het warm we blijven volgen hier is alles goed we hebben vandaag goed weer bij jou is het altijd mooi weer he ik ga nu weer eindigen ik hoop snel weer wat te horen liefs oma xxxxx

  • 12 Oktober 2014 - 10:44

    Oma Van Breda:

    ha robbin je hebt weer veel mee gemaakt en gezien van daag komen pa en ma koffie drinken we hebben veel regen gehad en nu begint het mistig te worden ik wil dat mooie weer van jou wel dat verveelt nooit ben gisteren naar het voetballen geweest ze hadden met zes nul gewonnen nog fijne dagen xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 34878

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: