Every journey starts with a single step - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Every journey starts with a single step - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Every journey starts with a single step

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

15 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hier een update van wat er is gebeurd in Taupo en in Nieuw Zeelands hoofdstad Wellington...

De dag dat ik m'n laatste verslag schreef heb ik die dag Taupo verkend om een beetje een idee te krijgen van de stad.

Dinsdag 4 November was een belangerijke dag in m'n agenda want het is namelijk Melbourne Cup day in Melbourne maar voordat ik de paardenrace ging kijken heb ik de Huka Falls bezocht in Taupo.

Het was een makkellijke hike van 3 uur heen en terug door de Nieuw Zeelandse bush met geweldige uitkijkpunten langs de Waikato rivier,Nieuw Zeelands langste rivier.

En ik was ook op tijd terug voor de Melbourne Cup,die heb ik gekeken met andere mensen uit Taupo in de Pitch Sports bar in Taupo's uitgaansgebied. En het was geweldig om mannen in pak te zien en de meiden in de typische race kleding. Het Duits getrainde paard Protectionist won de race na een overtuigende sprint in de laatste 200 meter.

De dag erna heb ik de Five Mile Bay wandeling gedaan in Taupo,wat een 20 kilometer heen en terug wandeling is langs Lake Taupo. Een goede training voor de Tongariro Alpine Crossing.

6 November heb ik niet veel gedaan behalve m'n shuttle bus geboekt voor de Tongariro Alpine Crossing op Vrijdag de 7de.

Avonds heb ik mijn boodschappen gedaan voor de crossing,en dat betekend 3 liter water,bananen,appels,meusli bars enz want het is een dag hike over 19.4 kilometer dus beter meer mee dan te weinig..

Vrijdag 7 November was het zover,ochtends om 10 voor 5 ging de wekker want we zouden rond half 6 vertrekken richting Tongariro National Park.

Na een rit van ongeveer 1,5 uur kwamen we aan bij de start van de hike. 2 bussen vol backpackers vertrokken voor de 19,4 kilometer hike in winterse conditie's. ik heb de hike gedaan op m'n gewone wandel schoenen. Het eerste uur ging prima ondanks de sneeuw,maar toen ik bij de Devil's Staircase kwam werd het wel wat moeilijker want je gaat van 1100 meter naar 1886 meter maar het ging voorspoedig.

Door de winterse conditie's heb ik natuurlijk wel foto's gemaakt maar doordat de sneeuw af en toe tot m'n enkels kwam in plekken ben ik maar door blijven lopen in een aardig tempo. Ik ben ochtends om 8 uur vertrokken bij de start en om 2 uur middags kwam ik als eerste van de hele groep backpackers aan bij de finish. Dus wat normaal 7 a 8 uur is voor de Crossing in deze omstandigheden deed ik in 6 uur :D

Het is een geweldige hike langs kraters en zwavel meren in winterse omstandigheden,en als je naar Nieuw Zeeland komt moet je dit zeker doen. 1 van de mooiste dingen die ik in m'n leven heb gedaan :D

Het weekend heb ik Taupo weinig gedaan maar op Zaterdag middag kwam ik Camila uit Auckland tegen op de Taupo Boulevard in haar Corinthians shirt en het was geweldig om haar weer te zien,na een korte reunie en lunch ging ze weer naar haar tour bus. Maar we gaan elkaar zeker zien in Sao Paul,Brazilie voor een Corinthians wedstrijd of gewoon bezoek :D

Zondag 9 November ben ik vertrokken naar Wellington,een 6 en halve bus rit langs mooie en minder mooie plattelands dorpen zoals Shannon,Levin,Bulls.

Wellington is Nieuw Zeelands hoofdstad met ongeveer 500,000 mensen en het is een geweldige stad. Vooral het alternatieve,hippe Cuba Street verveeld geen enkele dag en nacht. Courtenay Place is het uitgaansgebied in de CBD en er is altijd wel een bar te vinden daar. En het Nieuw Zeelands parlement en ministeries zien hier ook,en met het nationale museum Te Papa en Wellington Botinical Garden met de Cable Car. in het niet vervelen hier.

Vanavond ga ik weer naar een rugby wedstrijd namelijke de Four Nations finale in het Westpac Staduim hier in Wellington. Dit is de Rugby League versie van de Bledisloe Cup want het is Nieuw Zeeland vs Australie en het beloofd een spektakel te worden!

Ik blijf in Wellington tot Maandag de 17de en vertrek dan per InterIslander Ferry naar Picton op het Zuider Eiland en zal via Kaikoura langzaam mijn weg maken richting Christchurch waar ik magazijn werk wil gaan vinden want er zijn zat magazijn vacatures na sinds ze nog steeds aan het herbouwen zijn van de 2011 aardbeving.

Wist je dat?

Wellington op plekken zo steil is dat ze ongeveer 400 prive cable cars hebben om bij hun huizen te komen.

Lake Taupo is net zo groot als Singapore oftewel 622 km²

Video van Tongariro Crossing om een idee te krijgen:
http://www.youtube.com/watch?v=eAfm0UTUTAU


  • 18 November 2014 - 11:11

    Oma Van Breda:

    hallo robbin je hebt weer veel gereisd en veel gezien nu ga je naar werk zoeken dat is niet verkeert want je kan niet blijven reizen he je hebt al meer van de wereld gezien als wij bij elkaar geniet er maar van dat komt niet vaak voor ik wacht weer op een ander ver slag veel liefs van mij xxxxx

  • 23 November 2014 - 11:42

    Oma Van Breda:

    alles goed met robbin je pas is weer in orde he hier is alles oke ik krijg van middag oma op de koffie pa en ma moesten naar henrie voor de verjaardag van Elaine en komt oma mee naar mij gezellig ze komen ze van avond weer ophalenik hoop gauw weer wat te horen van jou ik hoop dat je gauw een baantje vind veel liefs van oma xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 34866

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: