Island time is addictive - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Island time is addictive - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Island time is addictive

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

12 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

30 Januari ben ik weer naar Waiheke Island geweest,want als je zoveel maanden in Auckland zit wil je wel eens weg van alle stads drukte.

Het was al m'n derde keer op Waiheke Island sinds ik in Auckland woon. Helaas woont Vitor niet meer op Waiheke Island,hij is verhuist naar Taupo om daar te werken in de plaatselijke Hilton hotel daar.

De overtocht ging vrij snel en bij aankomst in Oneroa was het tijd om even van de rust te genieten terwijl ik een koffie bestelde. En 1 van de barista's kwam me bekend voor en het was 1 van de lokale meiden die Vitor en ik ontmoeten tijdens de muziek avond een 2 maanden geleden. Terwijl zij de koffie maakte hebben we even bijgepraat over van alles. Daarna ben ik het eiland verder gaan verkennen. Ben onder andere naar Onetangi Beach en Blackpool geweest en heb weer een pizza gegeten van Dragonfired op Little Oneroa Beach.

Na een vrij drukke eiland dag ben ik weer terug gegaan naar Oneroa om ben 1 van nog open bars om wat te drinken met uitzicht op Oneroa Beach. Daar kwam ik aan de praat met Ron,een Mancunian Kiwi oorspronkelijk uit Manchester en een United fan. Ron is halverwege de 80 en heeft de Busby Babes gezien en we hebben heel lang gepraat over Manchester United,Nieuw Zeeland,leven op Waiheke enz.

Maar het was tijd om Waiheke Island te verlaten en ik was rond 9 uur thuis maar deze maand ga ik weer want het blijft verslavend dat eiland ;)

De volgende dag was de kennismakingsdag van de NRL Auckland Nines op Aotea Square. Alle 16 teams en 288 spelers waren aanwezing waaronder Manly's Daly Cherry-Evans,South Sydney's Adam Reynolds en nog vele andere sterren.

Zaterdag heb ik de hele dag van half 1 middags tot half 8 avonds alle 16 groepfase wedstrijden gekeken en de waren wel een paar shock resultaten en geweldige tries.

Zondag moest ik werken als vrijwilliger bij Silo Park maar toen dat voorbij was heb ik op Aotea Square nog de intense finale kunnen kijken tussen de South Sydney Rabbitohs en Cronulla Sharks. En pas in extra tijd wonnen de huidige NRL Premierschip kampioenen South Sydney Rabbitohs met 18-14 van de Cronulla Sharks.

Nu het Februari is betekend dat dit m'n laatste maand in Auckland is,want 3 maart vertrek ik per vliegtuig naar Wellington om m'n Zuider Eiland avontuur te herstarten. Ik baal ervan dat ik geen betaald werk heb kunnen vinden hier in Auckland maar de reis is nog lang niet over en er komen zeker nog andere mogelijkheden op m'n pad.

En ik vindt het vrijwilliger werk voor Fresh Concept zo leuk dat ik gerust over een paar jaar terug zou willen komen om het weer te doen. Ik heb goed contact met m'n collega's Dimble,Chris,Angela,Mark enz en ondanks dat het een beetje uit m'n 'comfort zone' is vermaak ik me prima als informatie gids of soft drank verkoper.

Ik heb tot nu toe 3 keer in het weekend gewerkt,en als informatie gids krijg je af en toe de raarste vragen vooral op Vrijdag avond tijdens de films maar ook eerste hulp aan gevallen kinderen.Ook aan de beveiliging doorgeven als dronke mensen lastig worden. Dus van alles wat in een paar uur.

Deze Vrijdagavond werk ik weer als vrijwilliger tijdens de film de The Rocky Horror Picture Show op Silo Park met Dimble dus ik kijk er naar uit.

Zaterdag ga ik naar het QBE Staduim in Albany,North Shore voor de Investec Super Rugby (Rugby Union) openingswedstrijd tussen de Auckland Blues en de Hamilton Chiefs en dat is al m'n derde rugby wedstrijd hier in Nieuw Zeeland en ik kijk er al naar uit om te gaan.

Wist je dat?

Wynyard Quater in Auckland waar ik werk speciaal voor de 2011 Rugby World Cup is gerenoveerd.

De grootste immigranten groep in Nieuw Zeeland zijn Samoans

De Fifa Onder 20 Wereldbeker dit jaar in Nieuw Zeeland is,dat zelfde toernooi was in 2005 in Nederland.

  • 12 Februari 2015 - 09:04

    Jannie De Jong:

    Weer een heel verhaal,robbin.
    Jammer dat je geen betaade baan kunt vinden.
    Hoop voor jou dat het gaat lukken,nieuwe ronde,nieuwe kansen.
    Veel plezier nog.gr jan en jannie.

  • 15 Februari 2015 - 20:36

    Hetty:

    The Rocky horror picture show lijkt me een romantische film......goede reis alvast naar wellington ! Doei hetty

  • 19 Februari 2015 - 14:20

    Oma Van Breda:

    ha lieve jongen alles goed ik blijf je wel volgen maar nog steeds geen baantje dat is jammer maar de toekomst zal het leren er komt nog best wat maar je ver maak je wel he hier is alles nog oke bij jullie is het zeker mooi weer stuur maar wat hier heen groetjes ik hoor wel weer wat xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 34884

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: