Goodbye Pork Pie - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Goodbye Pork Pie - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Goodbye Pork Pie

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

16 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Greymouth

De laatste Vrijdagavond als Fresh Concept vrijwilliger was een avond zonder problemen en Dimble vertelde me dat als ik langer in Auckland had gebleven,ik had kunnen werken op het Fresh Concept hoofdkantoor in de administratie of evenementen planning. Maar mijn vertrek datum stond vast dus ik kon er helaas niks aan veranderen. Misschien in de toekomst kan ik voor Fresh Concept werken want zowel vrijwilliger cordinator Dimble,project manager Mark en CEO Simon zijn zeer te spreken over me dus wie weet!

Zaterdag was het de dag van de wedstrijd Australie-Nieuw Zeeland op Eden Park. Ik was vrij vroeg op Eden Park en de banter tussen beide fans begon al in de bus naar het stadion en in het stadion,geweldig om te zien!. De wedstrijd begon om 2 uur en Australie won de coin toss en besloot te baten. Ik verwachte een hoge score van 300/400 maar Australie werd door Nieuw Zeeland uitgebowld voor 151 na 32.2 overs,vooral door geweldige bowling van Trent Boult en Daniel Vetorri. Daarna was het Nieuw Zeelands beurt en Nieuw Zeeland won de wedstrijd met 152/9 na pas 23.1 overs en vooral Aussie bowler Mitchell Starc zorgde voor veel spektakel.

Zondag was ons afscheidsfeest en avonds had Remi en ik wat vrienden uitgenodigd. Maar voordat het feest begon had Remi voor alle huisgenoten apart van Robert gekookt en het smaakte geweldig!. Avonds hebben we goed gefeest en ik blijf zeker in contact met Remi,Justine,Sheeta.

Maandag heb ik voor de laatste keer rondgelopen in Auckland en avonds ben ik met Javier wat wezen drinken in Galbraiths Alehouse in Grafton. Javier en ik praten over van alles en blijven zeker in contact als we beide Nieuw Zeeland verlaten.

Dinsdag ochtend vertrok ik met Air New Zealand naar Wellington en na een vlucht van 1 uur kwam ik aan in Wellington. In Wellington heb ik in 4 dagen onder andere een parlament tour gedaan en verder Wellington verkent.

Zaterdag ben ik vertrokken naar het Zuider Eiland met de Interislander ferry en ik ben 2 dagen gebleven in Picton in Tombstone Backpackers. Daar had ik bij mijn eerste overtocht ook verbleven en ik heb daar heel wat mensen ontmoet vooral met mijn Japanse kamergenoot had ik veel contact. Ook heb ik in Picton terwijl ik in de pub de Cricket World Cup wedstrijd Nieuw Zeeland-Afghanistan keek een gepensioneerd Australische stel ontmoet uit Curl Curl,een wijk dichtbij Manly Beach,Sydney en ik kan bij ze logeren als ik weer naar Australie gaat op de terugweg.

Maandag ben ik naar Nelson vertrokken bekend als de sunshine capital van Nieuw Zeeland vanwege de vele zon uren. Nelson is een intresant stad wat het heeft veel historie. Het was de tweede stad in Nieuw Zeeland na Christchurch niet vanwege zijn populatie maar omdat ze een kathedraal hadden gebouwd en onder Commenwealth law betekend dat ze een stad waren. Ook de allereerste rugby en cricket wedstrijd in Nieuw Zeeland waren in Nelson.

Woensdag ben ik vertrokken naar Abel Tasman National Park bekend om zijn stranden en mooie natuur. Ik verbleef in Marahau,een dorp van 500 mensen en 15 minuten af van de entree van de National Park. De eerste dag heb ik gelijk een hike gedaan van 3 a 4 uur van Anchorange Beach naar Marahau over een afstand van 12,5 kilometer. De tweede dag ben ik van Bark Bay via Anchorange gelopen een afstand van 20,5 kilometer. Ik deed daar ongeveer 6 uur over.

Het transport naar de stranden gebeurd via water taxi's en de laatste dag heb ik alleen een water taxi toer gedaan na de 2 hikes. Op de camping hadden ze een backpacker lodge en ik veel mensen ontmoet die verbleven in de backpackers en op de camping grond zelfs een Amerikaan die werkte voor het Amerikaanse Antarctica programma.

Na 3 dagen Abel Tasman heb ik weer 2 dagen verbleven in Nelson.
Vandaag heb ik de bus genomen van Nelson naar Greymouth op de West Coast. De rit duurde 6 uur en we kwamen via Murchison,Punakaiki (bekend om de Pancake Rocks) via een geweldige kust rit aan in Greymouth,een oud mijnwerkers dorp.

Hoe lang ik hier blijf weet ik nog niet,maar op het programma staat Frans Jozef Glacier,Fox Glacier en verder naar onderen Wanaka,Queenstown en Milford/Doubtfull Sound.

Wist je dat?

Goodbye Pork Pie is een Nieuw Zeelandse film uit 1981 dat gaat over een roadtrip van Auckland naar Invercargill,vandaar de titel.

Abel Tasman National Park is een van de kleinste Nationale parken in Nieuw Zeeland maar 1 van de drukste qua bezoekers.

Nieuw Zeeland heeft 14 Nationale Parken en 10 daarvan zijn op het Zuider Eiland. Abel Tasman National Park is de kleinste met 225 km²,de grootste is Fiordland National Park met 12,519 km²

  • 30 Maart 2015 - 13:27

    Oma Van Breda:

    hallo robbin ik heb je verslag weer gelezen het is prachtig je hebt weer veel gezien mooie dingen dit zal je niet gauw vergeten de ver jaardag zit er weer op we zijn lekker wezen etenbij de griek nou op naar de pasen ik hoop op mooi weer het is nou slecht regen en veel wind ik hoop dat jij ook fijne dagen hebt en warmer dan hier veel liefs van oma xxxxxx

  • 07 April 2015 - 12:45

    Robbin De Jong :

    Oma,Bedankt voor het bericht :)
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Hier in Nieuw Zeeland gaat alles goed hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 34900

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: