Should I Stay or Should I Go? - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Should I Stay or Should I Go? - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Should I Stay or Should I Go?

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

11 September 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag is mijn laatste volle dag in Nieuw Zeeland,Morgen middag vertrek ik naar Australie maar hier een verslag van de laatste Nieuw Zeelandse weken...

Op de dag van mijn laatste verslag ben ik avonds naar de New Zealand Warriors vs North Queensland Cowboys geweest die spelen in de Australische NRL dus een Rugby League wedstrijd. Het was de laatste thuis wedstrijd voor de Warriors dit seizoen in Mt Smart Staduim in Penrose,West Auckland en het begon gelijk goed. de Warriors scoorde 16 punten in 15 minuten wat verrrassend was want de Cowboys waren de nummer 3 in de stand. Maar na 15 minuten viel alles in het water en de Cowboys wonnen de wedstrijd met 50-16 na 80 minuten. 4 jaar geleden ben ik naar mijn laatste NRL wedstrijd geweest in Brisbane en de tegenstanders waren toen ook de North Queensland Cowboys,best wel grappig dat dat deze keer ook was.

De Zondags daarna heb ik overdag niet echt veel gedaan maar avonds/nachts heb ik met Ieren Robert en Brian de Gaelic football All Ireland halve finale tussen Kerry en Tyrone gekeken in de Munster Inn,een Ierse sport pub dicht bij ons Attic Backpackers hostel. De wedstrijd ging op zich vrij gelijk op maar Kerry won uiteindelijk met 4 punten van Tyrone. 4 uur nachts lagen we op bed maar het was wel leuk om weer een Gaelic Football na zo'n lange tijd.

28 Augustus ben ik voor de laatste keer naar Eden Park geweest voor de ITM Cup wedstrijd tussen Auckland tegen Canterbury. Canterbury heeft een rijke ITM Cup geschiedenis en heeft vele All Blacks geproduceerd dus ik kon deze wedstrijd niet laten lopen. De eerste helft ging vrij gelijk op maar Canterbury pakte veel punten net voor rust,dus de rust stand was 8-19 in voordeel van Canterbury. Na rust antwoorde Auckland gelijk maar helaas was het niet genoeg voor de winst en Canterbury won met 27-21 van Auckland.

De rest van de weken heb ik veel opgetrokken met mijn vaste groep van Ieren Robert en Brian,Engelse Natasha,Rachel,Alex,Sophie en Amerikaans stel Micheal en Amelia maar ook Estse Martin,Duitse Markus en Marvin en vele anderen. Ik heb in totaal 5 weken in Attic Backpackers besteed en je weet dat je er lang bent als je een optie krijgt om naar de enige lange termijn kamer te verhuizen. Het is voor mij absoluut het beste hostel in Auckland en staat in mijn persoonlijke Nieuw Zeelandse hostel top 5.

Op zich heb ik in Auckland niet echt veel intresants gedaan in de afgelopen weken maar ik heb geen motivatie meer om naar Rotorua en Taupo te trekken vooral omdat hier zo'n vaste groep heb hier in het hostel.

Ondertussen is hier sinds 1 September de lente alweer begonnen,maar het ski seizoen op het Zuider Eiland gaat nog door tot halverwege Oktober. De lente is niet echt zonnig op het Noorder Eiland betekend het vaak omstuimig weer en veel regen. Ik had graag nog naar Rangitoto en het natuur off grind levende Great Barrier eiland willen gaan in Hauraki Gulf maar door het weer gaat dat helaas niet door.

Omdat mijn vliegticket eerder inging dan mijn Nieuw Zeelandse visa verlaat ik dit geweldige land 3 weken voordat mijn visa verloopt en ik had heel graag langer willen blijven vooral omdat ik nu in Auckland zo'n vaste groep heb.

Het is een geweldig avontuur geweest van het Verre Noorden tot het Diepe Zuiden en ik heb zoveel intresante mensen,prachtige natuur en geweldige wandelingen gedaan dat het echt lastig is om dit land te verlaten.

Maar ik kom zeker terug om 1 of meerdere Great Walks te doen,Te Araroa te lopen,voor Fresh Concept te werken in de zomer en als sport fan kom ik zeker terug om een Bledisloe Cup mee te maken op Eden Park.

Vanavond heb ik mijn afscheidsfeest hier in Attic Backpackers en we gaan uit met de hele groep in Auckland voor de laatste keer. Nog 1 keer een groot feest voordat ik morgen middag Nieuw Zeelandse tijd Nieuw Zeeland verlaat voor Sydney,Australie waar ik verblijf bij Lyn&Micheal in Curl Curl voor 2 dagen.

Daarna ga ik door naar Taipei,Taiwan waar ik Jane en Sunny weer gaat ontmoeten na 4 jaar maar ook Backy die ik ontmoeten in Nieuw Zeeland.

Dit is mijn laatste verslag uit Nieuw Zeeland,mijn verslag uit Australie en Taiwan zal in Nederland geschreven worden.

Wist je dat?

Deze Nieuw Zeelandse winter was best wel koud,in Omarama dicht bij Mt Cook op het Zuider Eiland werd een tempratuur gemeten van -21 C. Het Nieuw Zeelandse record is -25.6 C. uit 1903.

Ik heb in totaal 146 uur in Nieuw Zeelandse bussen besteed oftewel 6 hele dagen in bus uren.

Nieuw Zeeland heeft in totaal 30 miljoen schapen. Dat is net zoveel als alle inwoners van Nepal (!)

  • 11 September 2015 - 22:29

    Cor:

    Hey Robbin,


    Het feest is weer voorbij, kan me goed voorstellen hoe jammer je het vindt weer te moeten vertrekken.
    Maar je gaat naar Oz, dus je hebt nog wat in het vooruitzicht. Ik wens je daar ook een goede tijd toe en als je weer terug bent kom ik weer naar je verhalen luisteren!

    Take care,
    Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 34880

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: