A trip down memory lane - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu A trip down memory lane - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

A trip down memory lane

Door: Robbin De Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

04 November 2015 | Nederland, Culemborg

Het is al ongeveer 6 weken geleden dat ik terug ben in Nederland maar hier volgt alsnog mijn verslag van mijn laatste reisdagen...

De laatste Vrijdag in Auckland heb ik op zich niet veel gedaan maar wel voor de laatste keer langs alle bekende plekken gedaan en ook voor de laatste keer koffie gedronken bij Remedy. Ik heb nadat ik mijn koffie had besteld nog een tijd met het personeel gepraat aangezien ik bijna elke dag in de 4 maanden die ik in Auckland had besteed daar wel koffie gedronken had.

Avonds ben ik met mijn vaste Attic groep uitgegaan in Auckland,we begonnen bij onze 'local' Father Ted's waar we heel wat uren hebben besteed bij de muziek.pub quiz avonden enz. Daarna hebben we de avond afgesloten in Snapdragon bij Auckland Harbour. Het was lastig om afscheid te nemen van iedereen maar ik was blij dat ik die avond nog ben uitgeweest met de Attic groep.

De volgende dag was het echt zover,de allerlaatste dag in Auckland. Nadat ik ochtends had uitgecheckt ben ik gaan ontbijten en na afscheid te hebben genomen van iedereen. Ben ik rond 2 uur vertrokken naar het vliegveld voor mijn vlucht naar Sydney.

Na ingecheckt te zijn heb ik de laatste uren op Auckland airport niet veel gedaan,rond 6 uur was mijn vlucht naar Sydney. Na een vlucht van ongeveer 3 uur lande ik weer in Australie. Alles ging vrij voorspoedig na de landing,had zelfs een leuk gesprek met een douane medewerker waarom ik maar 2 dagen bleef.

Nadat ik mijn backpack weer had,heb ik de trein genomen naar Darling Harbour waar ik de 30 minuten durende ferry zou pakken naar Manly. Helaas omdat het al rond 10 uur was gingen de ferry om het hele uur,dus ik had Micheal gebeld en die zou me daarom ook oppikken vanuit Manly om naar Curl Curl te gaan.

Na een vrij korte ferry overtocht stond Micheal me op te wachten bij de Manly terminal,en rond half 11 was ik in Curl Curl. Nadat ik Lyn had ontmoet ben ik vrij gauw naar bed toe gegaan,was toch een lange dag.

De volgende ochtend aan het ontbijt kreeg ik de tip van Micheal&Lyn om naar Palm Beach toe te gaan die Zondag omdat het weer geweldig was. Micheal&Lyn dropte me in Dee Why toen ze naar de kerk gingen,en ik pakte de lokale bus naar Palm Beach.

Aangekomen in Palm Beach heb ik onder andere de Barrenjoey vuurtoren bezocht en genoten van het geweldige uitzicht en na een paar uur daar te hebben besteed ben ik richting Sydney CBD gegaan met de bus over de beroemde Sydney Harbour Bridge.

Nadat ik Sydney had verkent heb ik avonds weer de ferry genomen naar Manly en avonds met Lyn&Micheal TV gekeken.

Maandag was mijn laatste dag in Sydney en Australie,dus besloot ik de beroemde Eastern Beaches Walkway te doen van Coogee naar Bondi Beach,een afstand van 6 kilometer langs Sydney's meest bekende stranden. Nadat ik ochtends was vertrokken kwam ik ongeveer 1,5 uur later aan in Bondi,Sydney's meeste bekende strand en ook bekend van de TV serie 'Bondi Rescue'

Met die wandeltocht heb ik 4 jaar na dato de grootste highlights van Sydney gedaan maar er is nog zoveel te ontdekken in Sydney en Australie dat ik zeker nog terug kom een keer.

Nadat ik tegen de avond afscheid had genomen van Lyn&Micheal ben ik via de ferry en de trein weer beland op Sydney Airport voor mijn vlucht naar Taiwan. Een vlucht van 9,5 uur en mijn aankomst tijd was 5 uur ochtends Taiwanse tijd.

Na een vrij voorspoedige vlucht kwam ik ochtends aan in Taiwan en de tempratuur was rond de 33 graden in de Taiwaneese herfst (!). Na een paar uur gewacht op het vliegveld ben ik met een lokale bus vertrokken richting mijn hostel in Taipei. Ik wist niet ofdat ze beddden vrij hadden maar ik wist waar ze zaten. Nadat ik mijn hostel weer had gevonden,heb ik bij aankomst een prive kamer geboekt want na 11 maanden in dorms te hebben geleefd was dit wel lekker.

Diezelfde avond heb ik Backy weer ontmoet en we zijn samen naar Tamsui gegaan in 1 van de buitenwijken van Taipei,en daar heeft ze me traditionele Taiwaneese/Chinese gerechten laten proeven in 1 van de vele restaurants aan de rivier.

De volgende dag heb ik niet veel gedaan maar ontmoete wel Poolse proffesor Thomasz en New Yorker John waar ik de rest van de dagen veel zou mee optrekken.

Donderdags heb ik Elephant Mountain beklommen met geweldig uitzicht op Taipei 101 en avonds ontmoeten ik na 4 jaar weer Jane helaas kon Sunny niet maar het was leuk haar weer te zien sinds we elkaar in Australie 4 jaar geleden hadden ontmoet.

Jane en ik zijn avonds wezen eten in een modern restaurant dichtbij Taipei 101 en hebben daarna nog lang door gepraat over van alles en nog wat. Grappig dat na 4 jaar we nog zo'n klik hadden!

Vrijdags was mijn laaste dag in Taiwan/Taipei en ook van mijn hele reis. Dat was best wel apart qua gevoel maar aan alles komt een eind..

Ochtends ben ik met John nog gaan ontbijten,en nadat ik afscheid had genomen van Indiaanse Bhavya,John en Thomasz ben ik middags vertrokken naar Taiwan Taoyuan International Airport. En ik heb mijn laatste uren van mijn reis doorgebracht in een hotel dichtbij het vliegveld om nog wat te rusten,organiseren voor mijn laatste vlucht richting Nederland.

Die avond ben ik vertrokken rond 10 uur Taiwanse tijd en na een tussenstop in Bangkok,Thailand na 14 uur geland op Schiphol rond half 10 ochtends Nederlandse tijd. En de gebruikelijke douane en mijn backpack te hebben verzameld stonden mijn familie me op te wachten. En zo kwam een reis van 363 dagen ten einde...

Wist je dat?

Nieuw Zeeland was bijna een Australische staat toen de Australische grondwet werd opgesteld in 1901.

Er wonen meer dan een half miljoen Nieuw Zeelanders in Australie.

Taiwan wordt erkend als land door 24 landen van de 196 landen in de wereld.

  • 05 November 2015 - 23:00

    Cor:

    Heee Robbin,


    Welkom terug kerel! Het zal wel een hele cultuurshock voor je zijn.
    Ik hoop dat je de draad snel weer oppakt, misschien wel leuk om een keer bij te praten.
    Ik hoop dat alles goed is met je familie.



  • 19 December 2015 - 15:15

    Oma Van Breda:

    ik heb even je verslag gelezen leuk heb je dat gedaan maar van uit rusten komt hier niet veel van want je hebt gelukkig je werk weer terug nou straks nog verhuizen liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 1229
Totaal aantal bezoekers 34874

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: