Eat, Sleep, Fly, Repeat - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Eat, Sleep, Fly, Repeat - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Eat, Sleep, Fly, Repeat

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

25 September 2014 | Australië, Sydney

Maandag 22 September 2014 was het zover,de dag van mijn vertrek.

Ondanks alle omstandigheden vanwege Opa heb ik na overleg met Oma,m'n ouders en andere familieleden toch besloten te vertrekken naar Australie en Nieuw Zeeland.

De 22ste was het vroeg opstaan omdat ik Daan gedag wou zeggen nadat Zondag's mn afscheidsfeest was gecanceld vanwege Opa's conditie die dag.

Backpack was Vrijdag al ingepakt en met een mooi gewicht van 15 kilo kon ik niet klagen. Zaterdag zou ik Aslihan ontmoeten in Amsterdam maar dat liep ook anders vanwege project problemen,maar wij ontmoeten elkaar als ik terug kom in Istanbul.

Bij het inchecken liep ik tegen een probleem aan,mijn paspoort nummer was incorrect! Maar nadat China Airlines belde met Australische Immigratie werd het alsnog opgelost,voortaan nullen invullen ipv O's lost een hoop problemen op. Maar dat betekend wel dat ik ook naar de Nieuw Zeelandse ambassade moet hier in Sydney omdat dat nummer ook op mn Working Holiday visa staat maar ik verwacht weinig problemen,beter van te voren dan op het vliegveld.

Na een koffie en afscheid te hebben genomen van m'm ouders en Oma,
ben ik doorgelopen naar de gate en gewacht,was weinig intresants te vinden op Schiphol.

De vlucht naar Bangkok ging perfect en ik had een Nederlander naast me die in Bangkok woonde en aardig wat Thais kon praten en aangezien er wat Thai op het vliegtuig zaten was het wel grappig om al die dingen aan te horen vertaald.

De vlucht kwam 1 uur en 20 minuten later aan dan gepland en dat betekende haasten met de transit,ik moest na uitstappen door douane,bagage controle en haalde het gelukkig.

Daarna op het vliegtuig naar Taipei.
Kwam wat Nederlandse backpackers tegen op Bangkok Suvarnabhumi Airport en heb daarmee gepraat en ervaringen gedeeld als tijddooder voor boarden. De vlucht was maar 3 uur en 30 minuten maar was in totaal al bijna 15 uur onderweg en met maar 3 uur slaap was aardig kapot.

Nadat ik op Taiwan Taoyuan International Airport aankwam had ik een stopover van 10 uur en wat doen je dan? Nou ik koos er voor om een paar uur een hotel te pakken om te douchen en te uitrusten.

En ik knapte daar echt van op,en om 11 uur nachts was m'n vlucht naar Sydney. Een vlucht van rond de 10 uur en had naast me een Flilipijn die op een cruisschip ging werken die ligt in Sydney harbour.

Ik heb echt goed geslapen en om half 11 ochtends kwam ik aan in Sydney.
Nadat ik mn backpack had gevonden op de band,wat geld gewisseld heb heb ik Rachel geappt dat ik in Sydney was. Rachel ken ik nog uit de Melbourne Central YHA tijdens m'n eerste reis en hebben altijd contact gehouden al die jaren.

Nadat ik 20 minuten in de trein had gezeten naar Sydney Central station heb ik ingecheckt in YHA Railway Square en wie was daar aan het werk!
Riccardo,de Italiaan die ook kende uit de Melbourne Central YHA. Hij werkt hier parttime nu al voor 2 jaar en vond het gewelig om me weer te zien. En op dat zelfde moment stapte Rachel binnen en ik was aardig in shock,2,5 jaar geleden voor het laatst gezien en ik was zo blij om haar te zien!

We zijn met z'n tweeen gelopen naar University of Sydney waar ze werkt en hebben bij gepraat was al weer een tijd geleden dat we geskypt hadden.

S'avonds viel ik weer met m'n neus in de boter de YHA had een hostel party omdat YHA Australia 75 jaar bestond en het was geweldig met veel staf en backpackers gepraat.

Vandaag ben ik naar Museum of Contemporary Art Australia geweest in Circular Quay,dat museum was toen de laatse keer onder verbouwing dus goede reden om te bezoeken niet waar

Wist je dat?

Ik deze keer geen last heb van een jetlag.

Ik al 16,657 km heb aflegt per vliegtuig om te landen in Sydney.


G'day from Sydney..





  • 25 September 2014 - 10:01

    Jannie:

    Zo wat een verhaal,leuk om rachel en ricardo weer te zien na al die tijd.gr pa en ma.

  • 25 September 2014 - 19:23

    Danielle & Chan:

    Hey Rob,

    Leuk om nu al een verslag te lezen, je hebt aardig je best gedaan haha. Zo te horen is het allemaal goed verlopen, fijn! Waar ga je je foto's plaatsen?

    Nou hou je haaks en tot je volgende verslag of app :)

    XxX

  • 26 September 2014 - 06:47

    Cees Van Doorn:

    Hallo Robbin,

    Ongelooflijk in een paar dagen zit je aan de andere kant van de wereld.
    Ik hoorde dat Tom die bij ons gewerkt heeft ook die kant op komt.
    En wat een lang verslag heb je al gemaakt en ook al die mensen bekend en onbekend die je al hebt
    ontmoet. Je voelt je in ieder geval niet alleen zo ver van huis. Hopen dat het met je Opa langzaam vooruit gaat. Ik wens je heel veel plezier daar en geniet. Groetjes, je collega. Cees

  • 26 September 2014 - 19:04

    Hetty:

    Inderdaad ga zo door met uitgebreide verslagen schrijven, dan kunnen wij een beetje begrijpen hoe het daar reilt en zeilt. Goed weekend!! Gr. Hetty

  • 29 September 2014 - 16:11

    Oma Van Breda:

    ik heb je verslag gelezen wat een reis ik ben blij dat daan het voor mij in orde hebt gemaakt ik hoop nog veel van je te lezen hier gaat alles naar wensik wens je nog een fijne voort zettingheel veel liefs van oma xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 35075

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: