Sweet as Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Sweet as Auckland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Sweet as Auckland!

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

20 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een update van wat er in Auckland is gebeurd sinds mijn laatste verslag...

Helaas heeft mijn Working Holiday voorbereiding een vertraging opgelopen omdat ik mijn ANZ bank account pas een week later kon aanvragen dus ik blijf nu ook 1 week langer in Auckland maar dat vindt ik helemaal niet erg..

Op 5 Oktober hebben we met alle mensen in Luau accomodation de NRL Grand Final gekeken tussen de South Sydney Rabbitohs en Canterbury Bulldogs,beide clubs komen uit Sydney. Het was een spannende wedstrijd en de South Sydney Rabbitohs wonnen de Grand Final na 43 jaar wachten..

De rest van de week heb ik Auckland verkend en ik denk dat ik alle straten en stegen in de CBD uit mijn hoofd kent. Auckland vergelijk ik heel veel met Adelaide in Australie. Een stad met een 'dorpse' uitstraling en het voelt gewoon heel prettig. Auckland heeft veel te bieden van museums tot nachtleven.

Ofdat het nu het hippe Ponsonby is of het historische Parnell er is genoeg in Auckland te doen. En met het Auckland War Memorial Museum in Auckland Domain hebben ze 1 van de beste museums te wereld.

Nieuw Zeeland staat bekend als een ruby natie en dat ik ook te merken op TV en in de kranten en ik kon het 11 Oktober niet uit m'n handen te laten glippen om een ITM Cup rugby wedstrijd te gaan kijken in Nieuw Zeelands meest bekende sport stadion Eden Park. De ITM Cup is een regionale cup tussen alle counties in Nieuw Zeeland. Ik ben naar de lokale derby tussen Auckland en Northland gegaan. Er was een geweldige sfeer en Auckland won met 38-10 van Northland.

Onder tussen in Luau Accomdation ben ik druk met heel veel dingen voornamelijk mensen helpen,zo help ik Braziliaanse Juliana,Fernanda en Camila met Engelse bijles. Russische Anna met Engels,en als hulp met haar business management studie. En ik maak nieuwe mensen ook wegwijs in Auckland of geef ze een korte stadstoer.

Brasiliaanen Vitor en Diego zijn mijn vaste maatjes hier ondanks dat ze nu hun eigen apartment hebben in Auckland,we doen veel dingen samen zoals uitgaan op Woensdag avond in Provedor of Bungalow 8 in Princess Wharf.

Vitor werkt als sous chef bij Euro,1 van Auckland's bekendste restaurant want het is namelijk eigendom van Simon Gault,1 van de jurychefs van Masterchef NZ.

Vorige week Vrijdag hadden we een 'house warming' party bij Vitor en Diego's nieuwe apartment en het was geweldig! Veel mensen uit de hele wereld en heb ook wat Portugees en Japans geleerd ondanks dat het scheld woorden waren maar je moet ergens beginnen ;)

Mijn plan is nu om tot 30 Oktober in Auckland te blijven als al mijn Working Holiday voorbereidingen klaar zijn en dan naar het Noorden naar Cape Reinga te trekken of Zuidelijk richting Hamilton en Rotorua te trekken.

Maar omdat ik nu zoveel mensen ken hier in Auckland en het echt een geweldige stad vindt zal het lastig zijn om te vertrekken en ik ben daar zelf nog niet eens over uit.

Wist je dat?

Eden Park,het stadion is waar de All Blacks in 2011 de Rugby World Cup wonnen.

Auckland nummer 10 is in de meeste leefbare steden top 10 in de wereld.

Auckland vs Northland ITM Cup highlights:
http://www.youtube.com/watch?v=5U6mTg4BuK4

  • 20 Oktober 2014 - 12:58

    Jannie De Jong:

    Wat een mooi verslag weer,fijn dat je het goed naar je zin hebt.we zijn benieuwd welke richting je gaat,,hoop het binnen kort te horen.gr vanuit culemborg en veel plezier nog.

  • 24 Oktober 2014 - 11:02

    Oma Van Bredaik :

    ik was blij weer wat van je horen alles is hier ook oke voor het weer wil ik graag ruilen er is hier niks aanmaar voor jou is het prachtig het blijft nog steeds moeilijk om te kiezen waar je naar toe wilt je komt nooit uit gekeken ik wens je nog veel plezier we leven met je mee liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 35071

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: