I'll love it when a plan comes together - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu I'll love it when a plan comes together - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

I'll love it when a plan comes together

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

21 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier het laatste verslag uit Auckland wat er na 1 December is gebeurd...

2 December ben ik m'n Brasiliaanse maat Vitor wezen bezoeken op Waiheke Island,een eiland in de Hauraki Gulf en 45 minuten van Auckland bij ferry.

Toen ik aankwam wachte Vitor me al op bij de ferry terminal en daarna zijn we gelijk gaan hiken,het was een gemiddelde 2 uur hike van de ferry terminal naar Oneroa,Waiheke's grootste dorp. Aangekomen daar heb we eerst uitgerust op Little Oneroa Beach en pizza gegeten van een food truck die bij het strand was. Het leven is hier af en toe zo slecht ;)

Daarna zijn we naar Vitor's huis gegaan en vooral gerelax want het was een geweldige dag. In de avond zijn we naar Oneroa gegaan voor een band optreden in 1 van de weinige open bars op Waiheke Island en het was geweldig om z'n nieuw collega's te ontmoeten en wat locals.

Helaas miste ik de laatste ferry naar Auckland,dus ben bij Vitor blijven slapen en de volgende dag weer naar Auckland gegaan. Maar als je eenmaal op Waiheke Island ben geweest wil je niet terug naar Auckland maar ik moest helaas.

De rest van de week ben ik druk geweest met banen zoeken,apartementen en Auckland verder verkent.

Het apartement gedeelte is al opgelost,want na 15 a 20 huisgenoot verzoeken te hebben verstuurd en 2 bezichtigingen trok ik op 9 December in op 43 Anzac Avenue in een apartement met 1 Kiwi,2 Fransen en 1 Engelsman. En het is redelijk verdeeld,3 mannen en 2 meiden. En qua lokatie zit ik perfect,5 minuten af van Auckland hoofdstraat Queen Street,5 minuten van Britomart trein station en 5 minuten van de ferry terminal.

Het baan zoeken gaat niet echt perfect. Voor magazijn vacatures part time en full time wordt ik afgewezen vanwege geen Nieuw Zeelandse diploma's of ervaring. Dus ik ga de alternatieve kant op,ik zoek nu vooral naar horeca,toerisme en vrijwilligers vacatures.

Na kerst en nieuw jaar begin ik al vrijwilliger in de weekenden voor Silo Park. Dat is een park in Wynyard Quarter wat tijdens de zomer evenementen organiseerd zoals open lucht bioscoop,markten enz.

En qua sport kunnen we niet klagen hier in de zomer.
met de ASB Classic en Heineken Open in Januari,2 pre toernooien van de Australian Open.
In Februari komt de Volvo Ocean Race hier in Auckland aan en ook in die zelfde maand begint het grootste sport evenement hier in Nieuw Zeeland,de ICC Cricket World Cup met 23 wedstrijden hier in Nieuw Zeeland en 26 wedstrijden in Australie.

Op 13 December ben ik ook naar m'n allereerste A League voetbal wedstrijd geweest,tussen de Wellington Phoenix en Australische Central Coast Mariners op Eden Park. Het niveau was niet echt best maar wel een leuke wedstrijd en veel publiek voor dit toch rugby gekke land.
Het eindigde 1-1 en voor Wellington Phoenix speelt trouwens ex Ajaxcied Roly Bonevacia.

Voor de kerstdagen staat een huisgenoten diner gepland en met Tweede Kerstdag (Boxing Day) staat misschien kleren kopen op het programma. Met Nieuwjaar staat een house party gepland en daarna is alles open.

Dit zal m'n laatste verslag van 2014 zijn en jullie horen weer wat in 2015..
Ik wil iedereen die dit dagboek leest een geweldige Kerst wensen en een fantastich 2015.

Wist je dat?

Je betaalt je huur in Australie en Nieuw Zeeland per week,niet per maand.

Het hier in Auckland in de zomer gerust 30 graden kan worden.

Auckland voor 25 jaar de hoofdstad was van Nieuw Zeeland van 1842 tot 1865

Waiheke Island video:
https://www.youtube.com/watch?v=InrNDeDsGeA

  • 21 December 2014 - 17:05

    Cees Van Doorn:

    Hallo Robbin,
    Weer een mooi reisverslag van je. Jammer dat een baan zoeken nog niet gelukt is.
    Wist je al dat Tom weer thuis is, ik hoorde het van Margreet. Hij had heimwee. Jammer he.
    Verder hier en op het werk allemaal goed. Ik wens jou fijne en gezellige Kertsdagen en een heel goed en gezond 2015. SUC6 met het zoeken naar een baantje.

    Groeten, Cees

  • 22 December 2014 - 11:24

    Stan En Erika:

    Hoi Robbin,

    Leuk om je verslag te lezen, fijne kerstdagen en leuke jaarwisseling toegewenst.
    Veel plezier daar nog!

    Groetjes Stan en Erika

  • 22 December 2014 - 12:10

    Cor:

    Hey Robbin,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik zou best ook wel mee willen, maar helaas...
    Succes met al je plannen en fijne feestdagen gewenst,

    Cor

  • 22 December 2014 - 12:53

    Jannie:

    Hey Robbin,fijn dat je iig een appartement hebt
    Het was leuk je zaterdag gesproken te hebben,
    Alle nieuwtjes zijn uitgewisseld.
    Hele fijne feestdagen,en een gezond en gelukkig 2015.
    Gr pa en ma

  • 23 December 2014 - 13:37

    Oma Van Breda:

    hallo jongen leuk weer wat van je te lezen en je hebt met pa en ma gesproken dat is nog leuker he maar je voor uit zichten zijn weer mooi je vermaak je maar lekker dat doen wij ook en niet dronken met de jaar wisseling maar ik hoop dat je het erg gezllig gaat vinden zonder ons hele fijne nieuw jaar en goede gezondheid ik hoop dat we nog iets beter weer krijgen want die wind enregen zijn we zat geniet maar lekker liefs omaxxxxxxxx

  • 25 December 2014 - 11:21

    Trudus Van Der Plaat:

    Hallo Robin,

    Goed om te lezen dat jij je wel vermaakt.
    Mooi dat je onderkomen nu geregeld is.
    Nu nog een job.
    Hier in Nederland is de 1ste kerstdag begonnen met hagel en regen.
    Jij nog prettige kerstdagen en een leuke jaarwisseling
    Verder de groetjes van Lidia, Milja en Tino.
    Trudus

  • 28 December 2014 - 16:39

    Oma Van Breda:

    hoi robbin het was leuk om met je te praten toch even anders stefan vond het leuk dat je er aan gedacht hebt maar het was slecht weer sneeuwen dat was minder dus we zitten weer op honk ga niet naar buiten ik ben nou blij dat ik geen vogels meer heb want dan moest ik toch naar buiten nou lieve jongen niet dronken met oud ennieuw dan horen me kaar weerxxxxx

  • 01 Januari 2015 - 12:09

    Hetty:

    Hey Robbin, een heel gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst! Dit jaar gaan een hoop dingen gebeuren in de familie, nieuwe huizen, babygeluk en wie weet wat nog meer, dingen om naar uit te kijken! Hoop dat jij ook een (betaalde) job gaat vinden. In het toerisme liggen toch veel kansen voor je, als gids of hikes begeleiden? Alleen niet te hard lopen hè want dan houden ze je niet bij hahah...fijne dag nog en Gr. Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 35083

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: