Always expect the unexpected - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Always expect the unexpected - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Always expect the unexpected

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

26 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier een update van de afgelopen 3 weken in Auckland...

9 Januari was m'n eerste vrijwilligers werkdag bij Silo Park. Het was een Zaterdag middag dus niet zo druk. Ik heb soft dranken verkocht en de informatie balie bedient. Ik werk samen met uit Engelse Kiwi Dimble en de eerste dag ging vrij goed en ik kan zelf 3 referenties krijgen van Fresh Concept dus ik hoop dat het me vooruit helpt in m'n banen zoektocht in Nieuw Zeeland ook als ik Auckland verlaat in Maart.

Met de Cricket World Cup in aantocht zijn er verschillende One Day Internationals (ODI's) waar de Black Caps (Nieuw Zeeland) voorbereiden op het grote toernooi in Februari,en ik ben naar 1 geweest op inderdaad Eden Park tegen Sri Lanka.

Een ODI is een cricket wedstrijd van 50 overs per team en duurt 8 uur vandaar de naam One Day International. Helaas voor mij werd regen m'n spelbreker,de wedstrijd werdt gestaakt naar meerdere regen stops en maar 28.3 overs gespeeld. Maar ik zag Nieuw Zeelandse beste cricketer Brendon McCullum in actie en Sri Lankan sterren zoals Angelo Mathews en Kumar Sangakkara.

Ook in de afgelopen weken heb ik Auckland's heuvels verkent zoals One Tree Hill en Mount Eden. One Tree Hill is een voormalige Maori woongebied maar na de Europeese invasie werd dat verlaten en rondom One Tree Hill is ook 1 van Aucklands beste parken namelijk Cromwall Park. Op de top van One Tree Hill staat nu een obelisk ter ere van Sir John Logan Campbell. Hij was verantwoordelijk voor de aanleg van de parken en hoe One Tree Hill nu is.

Mount Eden is een oude vulkaan en erg populair met toeristen vanwege het uitzicht op Auckland. Ik liep vorige week Zondag Mount Eden op toen ik gestopt werd door een Indiaans stel in een auto ofdat ze op Mount Eden waren en ik zei ja. Ik kreeg ook een lift naar de top van Mount Eden van ze maar daar stopt het verhaal niet.

Nadat ik Mount Eden bezocht had vroegen ze ofdat ik intresse had om de rest van de dag Auckland te verkennen aangezien ik er woonde dus de beste plekken kende en daar zei ik ja op. Dus de rest van de dag hebben we met elkaar op getrokken in de auto en gereisd van Mission Bay tot aan Takapuna Beach in de North Shore. Dus onverwachts toch nog een leuke dag :D

Vorige week woensdag was 1 van m'n oude Luau kamergenoten jarig namelijk Diego en ik was uitgenodigd op z'n verjaardags feest in z'n apartement in Empire. Avonds heb ik opgetrokken met z'n kamergenoten en verschillende gasten uit Korea,Colombia en natuurlijk Brazilie. We zijn de avond geeindigd in Bungalow 8 en het was een geslaagd feest!.

Dit weekend was het Auckland Anniversary Day,Auckland bestond 175 jaar en dat werd gevierd met markten,vuurwerk en verschillende festivals van buskers tot sea food. Ook was er een muziek festival genaamd Laneway Festival in Silo Park. Zondag avond werd het afgesloten met vuurwerk vanaf Sky Tower en verschillende vloten in de haven en ik vond het beter dan tijdens Nieuw jaar.

Bijna alle openbare vakanties zijn nu ten einde op Waitangi Day na op 6 Februari,Waitangi Day is te ere van het Treaty of Waitangi dat in 1840 Nieuw Zeeland maakte zoals het nu is.

Volgend weekend begint het rugby league seizoen weer met de NRL Auckland Nines dus dat wordt 2 dagen rugby league kijken en een weekend later is in Wellington de rugby union Sevens dus ik kan niet wachten om te gaan kijken en de sfeer te proeven. Ook tijdens de Nines kan ik m'n favoriete Australische ploeg de Brisbane Bronco's in actie zien nadat ik vier jaar geleden een wedstrijd heb bezocht in het Suncorp Staduim in Brisbane.

Wist je dat?

Vorig jaar 89 cruise schepen Auckland hebben bezocht en naar bestemmingen gingen zoals Dubai,Fiji en zelfs Southampton.

leven in Auckland is bijna net zo duur is als London en zelf Los Angeles is goedkoper.

Auckland Anniversay vuurwerk video:
https://www.youtube.com/watch?v=eAPcg6C9Fmo

  • 31 Januari 2015 - 11:33

    Oma Van Breda:

    ha lieve jongen het is weer even geleden dat ik een berichtje heb geschreven heb maar ik hoor het van je moeder wel het weer is hier knudde regen sneeuw daar baal ik van voor het mooie weer kom ik bij jou van daag ga ik naar brakel want henrie is jarig dan rij ik van avond met pa weer terug met oma gaat het nog niet zo lekker he jammer van die val maar we blijven hopen dat het goed komt je was er met pa zijn verjaardag al vroeg bij dat was leuk verder heb ik geen nieuws het aller beste oma xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 35079

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: