Cricket World Cup fever hits New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Cricket World Cup fever hits New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Cricket World Cup fever hits New Zealand

Door: Robbin de Jong

Blijf op de hoogte en volg Robbin

27 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

14 Februari begon de Cricket World Cup in Australie en Nieuw Zeeland maar helaas miste ik de openingswedstrijden (Nieuw Zeeland-Sri Lanka en Australie-Engeland) omdat ik dat weekend werkte als vrijwilliger op Silo Park Dat weekend heb ik de Vrijdag avond en de Zaterdag middag gewerkt omdat er niet zoveel vrijwiligers beschikbaar waren en Dimble vondt mij de ideale persoon om beide dagen te werken.

Die zelfde Zaterdag ben ik met Colombiaans stel Javier en Gise naar de Blues vs Chiefs Super Rugby wedstrijd geweest in Albany. Het stadion was niet helemaal uitverkocht maar de sfeer was geweldig. De ruststand was 20-9 in het voordeel van de Chiefs en ze wonnen uiteindelijk met 23-18.Het was geen verrassing want de Chiefs heeft vele All Blacks als spelers zoals Sonny Bill Williams en Brodie Retalick,Aaron Cruden.

Zondags ben ik naar Auckland City FC gegaan voor de tweede keer om de wedstrijd tegen Team Wellington te zien. Tijdens die zelfde wedstrijd ontmoet ik Jeff,een lid van een FC United forum waar ik lid van ben en het was leuk hem in persoon te zien. We hebben veel gepraat over FC United,voetbal enz. Jeff en ik zijn na de 3-0 gewonnen wedstrijd naar een Engelse pub gegaan met een micro brouwerij en daar vertelde Jeff dat hij zelfs 24 uur vermist was tijdens de 2011 Christchurch aardbeving.

Ik ben de afgelopen 3 Zondagen naar Auckland City FC geweest op Kiwitea Street en ik blijf de club zeker volgen.

Deze Donderdag ben ik ook voor de laatste keer naar Waiheke Island geweest,deze keer op de wijn toer. Waiheke Island heeft 30 wijngaarden op het eiland en ik ben naar Stonyridge geweest voor een proeverij van zowel Waieheke wijn als Marlbrough regio wijn van het Zuider Eiland. Het smaakte goed en de dag was zo mooi dat ik daar de middag ben gebleven en na een korte tussenstop op Oneroa ben ik weer naar Auckland gegaan (helaas).

Nu de Cricket World Cup bezig is ga ik vaak wedstrijden kijken bij de fanzone dicht bij mij apartement. Ze hebben een cricket tribune gemaakt met een groot scherm wat 47 van de 49 wedstrijden live uitzend. Soms kijk ik 50 overs (4 uur) maar vaak de hele wedstrijd (100 overs) en die duurt acht uur maar maak je geen zorgen ik neem pauzes tussendoor ;)

Tijdens de wedstrijd praat ik veel met de mensen daar,van toeristen,locals en zelfs cricket gekke daklozen. De sfeer is altijd goed en vooral de Black Caps en India wedstrijden trekt veel mensen.

Op 13 Februari heb ik na 2 uur wachten in de ticket office 1 van de laatste kaarten kunnen bemachtigen voor de Cricket World Cup wedstrijd tussen Australie en Nieuw Zeeland. Het is m'n allereerste Cricket World Cup wedstrijd en ik kon deze pool A kraker niet laten voorbij gaan. Eden Park is stijf uitverkocht (40,000) en deze wedstrijd wordt geweldig.

Vanavond ben ik voor de laatste keer vrijwiliger voor Fresh Concept op Silo Park tijdens de Great Gatsby film en ik zal m'n collega's missen. Dimble en andere mensen vroegen ofdat ik volgend jaar zomer terug wil komen. Ik kan mijn vliegticket met een jaar verlengen dus ik zit erover na te denken. Ook heb ik al 2 van de 3 referenties binnen en ze zijn allemaal positief. Hopelijk brengt dit me verder op de Nieuw Zeelandse banen markt als ik 3 Maart vertrekt.

Zaterdag ben ik de hele dag op Eden Park voor Australie-Nieuw Zeeland en ik heb Amerikanen ontmoet die speciaal vanuit Californie naar Nieuw Zeeland zijn gekomen voor de cricket en ik ontmoet ze daar weer. Ik kijk er al dagen naar uit om hier bij te zijn,het was de 2 uur wachten meer dan waard.

Zondag houden Remy en ik een afscheidsfeest in ons apartement omdat hij Maandag vertrekt naar Fiji,en ik Dinsdag naar Wellington en we hebben wat vrienden uitgenodigd. Word zeker gezellig en ik zal Sheeta,Remy en Justine zeker missen als ik vertrek.

Wist je dat?

De pool B groepfase Cricket World Cup wedstrijd tussen India en Pakistan werd bekeken door 1 miljard tv kijkers (!),alleen de WK finale vorig jaar trok meer tv kijkers.

Nederland ook een nationaal cricket team heeft,ze zijn 4 keer aanwezig geweest op een Cricket World Cup,de laatste keer in 2011

Alle wedstrijden tijdens de Cricket World Cup zijn Odi's (100 overs,8 uur max),als het 4 a 5 daagse Test wedstrijden waren zou het toernooi 8 maanden duren (!)

  • 11 Maart 2015 - 07:14

    Cees Van Doorn:

    Hallo Robbin,
    Hier weer eens een keer een reactie van mij. Je hebt er weer een heel verhaal van gemaakt van wat je allemaal doet. Het zijn veel sportwedstrijden die je ziet en zelfs wijn proeven. Ben je niet teut geweest van al die wijn?? jammer dat je nog steeds geen werk kunt vinden.
    Ik zelf zit op dit moment ziek thuis,ik heb een ruggeprik gehad omdat ik veel last had van de onderrug met uitstraling naar het rechterbeen. Ik heb volgens de foto die ze gemaakt hebben een vernauwing in de onderste ruggewervel en daardoor komt er een zenuw in de knel en dat veroorzaakt die pijn en doofheid in het been. Het is geen hernia zegt de arts. Op dit moment gaat het vooruit ,de pijn en doofheid zijn een stuk minder erg.
    Op het werk gaat het goed en kunnen ze het soms met wat extra hulp allemaal wel aan.

    Vriendelijke groeten van mij en je ex-collega s
    Cees

  • 14 Maart 2015 - 14:28

    Oma Van Breda:

    ik blijf je volgen ik lees steeds nieuwe dingen maar het werk zit er weer op nou maar weer kijken of er nog wat op je pad komt je hebt al weer een hoop wedstrijden gezien leuk voor je nog van harte met de verjaardag van ma het een prachtige dag mooi weer oma hadden ze ook gehaald ging aardig goed ze had het goed naar de zinpa had een goede uit slag dit was nog belang rijker nou ben ik weer aan de beurt vijf en twintig maart dan gaan we lekker eten ik laat pa wel weer wat over maken je telt ook mee al is het ver weg ik denk aan jou ma moest weer een paar katten vangen die gingen naar een boer nou lieve jongen tot de volgende keer maar weer xxxxxxxx oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 35078

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: