In de stad van Mozart en Sound of Music - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu In de stad van Mozart en Sound of Music - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

In de stad van Mozart en Sound of Music

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

04 September 2010 | Oostenrijk, Salzburg

Woensdagochtend rond 10 uur stond mijn rit richting Salzburg,Oostenrijk op het programma.

Nadat ik uitgecheckt had bij Lucerne Backpackers ben ik langzaam richting het station gelopen,want er gaan om het half uur treinen richting Zurich HB.

Het weer was goed en dat was al een goed vooruitzicht. Na een korte rit aangekomen in Zurich HB,had een goed half uur wachtijd tussen de trein richting Liechtenstein en Salzburg. Nadat ik m'n ontbijt te hebben gekocht voor onderweg,was het tijd om de trein in te stappen.

De eerste etappe was Zurich HB naar Buchs,het allerlaatste Zwitsers station deze reis. De tocht ging langs Zurich's meer voor het grootste deel,dus ik had een prachtig uitzicht.

Aangekomen in Buchs,pakte ik de bus richting mini staat Liechtenstein,aangezien ik dit land al tijdens de wintersport Interrail wou doen,was dit het perfecte moment.

Aangekomen in Vaduz heb ik het paleis beklommen,je kon niet naar binnen maar het uitzicht was prachtig.

Na goed 3 uurtjes heb ik bus richting Feldkirch,Oostenrijk gepakt,en toen de Eurocity richting Wien Westbahnhof genomen.

Na goed 4 uurtjes ben ik aangekomen in Salzburg Hbf,ik ben gelijk naar de toeristen info gelopen voor het regelen voor een slaapplaats.

Er waren wel wat hostels in Salzburg,maar ik wou het risico niet lopen dat ze vol zaten,dus deze keer had een pension,genaamd Pension Jahn.

Voor de locatie en wat je kreeg was vrij goedkoop,vooral omdat het in het centrum was.

Backpack 'gesmeten' in de kamer,en gelijk het centrum bezocht. Het eerste gedeelte vanaf het station was een beetje onguur,maar toen ik het oude centrum bezocht,verdween dat.

Ik heb toen de volgende plekken bezocht,Hohensalzburg vesting,Mozart's geboortehuis,Schloss Mirabell,Saint Sebastian begraafplaats en 1 van de meeste indrukwekkende kerken op deze reis: Saint Peter's kerk.

Gezien de tijd ik had miste ik een bezoek te doen aan Schloss Hellbrunn, de Untersberg en natuurlijk de zout mijnen en Sound of Music tours maar dat kom nog wel een keer.

Voor de rest kan ik iedereen Salzburg aanraden,alles is vrijwel op loopafstand en als je van cultuur en historie hou,is dit naast Wenen echt een plek om te bezoeken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 34940

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: