'2 raisins in a pack of cereals' - Reisverslag uit München, Duitsland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu '2 raisins in a pack of cereals' - Reisverslag uit München, Duitsland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

'2 raisins in a pack of cereals'

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

04 September 2010 | Duitsland, München

Donderdag ochtend Salzburg,vandaag was mijn 1 na laatste Interrail dag aangebroken.

Na een goed ontbijt in Pension Jahn,hoefde ik me niet te haasten,want Salsburg Hbf was maar 5 minuten loopafstand van me vandaan.

Maar aangezien ik het meesten gisteren al had gezien,ben ik om 9 uur vertrokken uit Salzburg,omdat Munchen toch een rit was van 2 uurtjes. Na een rit door de bergen,en 2 uur later kwam ik aan in Munchen. Ik hoopte dat er in 1 van mijn favoriete hostels,Wombats Munchen nog plek was en gelukkig dat was er,dus m'n dag kon al niet meer stuk.

Nadat ik ingecheckt had,was m'n kamer nog niet klaar dus ik heb m'n backpack in de bagage ruimte gedaan en aangezien er een gratis tour door Munchen ging om 11 uur heb ik gelijk op de bank in de lounge plaatsgenomen,de ontmoetingsplek voor de tour.

Klokslag 11 uur kwam onze toergids Ozzie ons ophalen,en met een hele diverse wereldwijde groep gingen we op pad. Op Marienplatz hadden we een kleine introductie ronde waar iedereen vandaan kwam. Naast echte Ozzie's hadden we brazilianen,nieuw zeelanders,spanjaarden,duitsers,amerikanen,canadezen en ik was de enige Nederlander.

Tijdens de 3,5 uur durende tour had ik veel contact met vrijwel iedereen uit de 20 man grote groep,en qua tour is het echt 1 van de beste die ik ooit gehad heb. Want ik wist al veel van Munchen qua historie,maar Ozzie heeft dit echt verrijkt.

Nadat de tour eindigde op het plein van Munchen's Residenz,ben ik nog blijven hangen met een Australische en Amerikaanse meid,en na een tijdje te hebben gepraat over van alles en nog wat met Ozzie,zijn we maar een terrasje gaan pakken,waar we zeker tot halverwege de middag zijn blijven zitten.

Nadat we van iedereen email of telefoon hadden uitgewisseld,namen we afscheid van Ozzie,en ben ik met de 2 meiden de Saint Peter kerk toren op geweest,waar vandaan je een geweldig uitzicht heb over Munchen en het wereldberoemde Glockenspiel wat er tegenover is.

Nadat we rond 5 uur/half 6 terug waren in het hostel,heb ik me backpack en sleutel opgehaald,en na een klein half uurtje ben ik weer naar beneden toegegaan,waar ik de meiden weer zou ontmoeten in de Wombar.

Na een gezellige avond,waar ik veel mensen van de tour weer heb ontmoet en mee heb gesproken,ging ik rond half 12 naar bed voor de allerlaatste keer in een vreemd bed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 34938

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: