Up the East coast... - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Up the East coast... - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Up the East coast...

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

30 Juni 2011 | Australië, Port Macquarie

Ik schrijf op dit moment vanuit Ozzie Pozzie Backpackers in Port Macquarie,waar ik blijf tot Zondag de 3de maar eerst over hoe ik hier ben gekomen.

Nadat ik de gratis rondtoer op Donderdag had gedaan,en nadat ik van Evan onze tour gids een paar museum tips had gekregen,ben ik Vrijdag naar het National Maritime museum geweest in Darling Harbour,het museum had stukken over de eerste Engelse vloot dat Australie claimde,maar ook over stukken over Nederlanders die per boot naar Australie kwamen. En ik ben ook die dag naar het China Airlines kantoor geweest in Sydney om m'n terugreis te regelen in 2012,maar welke datum weten alleen bepaalde mensen dus voor de rest wordt het gissen ;)

Zaterdag heb ik in The Rocks de markt daar bezocht en ik heb ook The Rocks discovery centre bezocht dat alles had over hoe de Engelsen zich hier een paar eeuwen geleden vestigden. Ik zou die avond naar de AFL wedstrijd gaan tussen Sydney Swans vs Collingwood maar ik heb besloten het niet te doen,maar ik heb het toch op TV gekeken in het hostel.

Zondag was een rustige dag,later opgestaan en later die dag ben ik naar de Art Gallery of New South Wakes geweest en daar wel 3 uur besteed om alle gallerijen te zien.

Maandag was het weer wasdag na 1,5 maand en ik voor de rest heb ik die dag niks gedaan,het was aardig wat was dus ik ben de hele dag druk geweest.

Dinsdagochtend ging m'n lange haar eraf na 3 maanden,ik had een goedkope kapper gevonden in de Surry Hills in Sydney. 10 dollar lichter en een kwartier verder was ik buiten.
Die dag heb ik voornamelijk rondom Circulair Quay en Darling Harbour rondgebracht. S'avonds had ik ook nog een leuk gesprek met m'n kamergenoten uit Zuid Korea,China en Duitsland over van alles en nog wat.

Maar ik ben rond half 10 gaan slapen want de volgende ochtend ging de wekker om kwart over 6 want ik moest de 7 uur ochtends bus halen naar Port Macquarie.

S'ochtends ging ik ongewassen de bus in,ik had geen tijd om me op te frissen,maar in de bus ontmoeten ik een Nieuw Zeelandse vrouw waar ik veel mee heb gepraat en zo ging de 7 uur durende en 600 km busrit vrij snel en om half 3 middags was ik in Port Macquarie,dankzij een tip van mede 8 maart reisgenoot Martijn ben ik gelopen richting Ozzie Pozzie Backpackers en ze hadden nog plek dus ik heb gelijk 2 nachten geboekt.

Die dag ben ik vrij vroeg gaan slapen,was toch nog soort 'gebroken' na de busrit.

Vandaag ben ik vrij nat geworden want vanochtend bij het ontbijt vroeg de hosteleigenaar ofdat ik zin had om walvissen te gaan spotten en natuurlijk had ik daar zin in!

Dus om half 11 stond ik met een lijfvest aan,in een kleine rubberboot met nog 11 andere mensen uit het hostel.

Het eerste stuk was best rustig maar op de open zee was het vrij ruig en het regende ook nog. We zagen 8 walvissen en 2 bultruggen maar ik heb helaas slecht nieuws want ik verloor m'n camera want die viel in het water.

Nee dat laatste is een grap maar het ging zo snel dat ik geen goede foto's kon nemen maar hieronder is een link met foto's van walvissen en bultruggen uit Port Macquarie.

• 02 Juli 2011 - 13:24

Oma Van Breda:

ha lieve jongen je hebt weer een hoop gezien en mee gemaakt de was weer in de koffer dan kun je er weer tegen en gekort wiekt de reis weer vervolgen nou wij hebben ook een paar hete dagen gehad dat was niet normaal veel hoos buien die zijn gelukkig weer voor bij nou hou de moet er maar weer in liefs van mij xxxx

• 04 Juli 2011 - 20:27

Karin:

Hoi Robbin, wat een belevenis weer allemaal. Je onderneemt een hoop dingen lezen we wel. Jammer van de camera. Ben je nog niet aan het werk? Ben jij zo'n rijke "miljonair" dat je zo'n lange tijd kunt overbruggen zeg?
    Met ons gaat alles goed. Druk aan het werk en aftellen voor onze vakantie. Nog een kleine 2 weken en dan hopen we aan de Costa Brava te vertoeven.
    Groetjes van ons 4-tjes.