The city that never sleeps... - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu The city that never sleeps... - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

The city that never sleeps...

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

06 Maart 2012 | Thailand, Pattaya

Het is tijd voor m'n allerlaatste buitenlandse reisverslag dus hier komt tie..

17 February ging de wekker om 4 uur ochtends in m'n kamer in Taipei,na me te hebben opgefrist,heb ik de sleutel ingeleverd en op het internet de uitslag gezocht tussen United en Ajax,aangezien ik de wedstrijd miste omdat ik vroeg ging slapen. En het was een erg positieve uitslag want United won met 2-0 in Amsterdam :D

Daarna was het een korte wandeling naar het busstation dichtbij het Sheraton aan de andere kant van de straat,en na 20 minuten kwam de bus naar het vliegveld,en 1,5 uur later kwam ik aan op Taipei's Taoyuan International Airport. En ik kon gelijk inchecken,deze keer geen exit zitplaats maar het was maar een 4 uur durende vlucht dus het was niet erg.

Tijdens de vlucht heb ik Tinker,Tailor,Soldier,Spy gekeken en wat muziek geluisterd. En om half 11 kwam ik aan in Thailand op Bangkok's Suvarnabhumi Airport.

Na de douane,en m'n baggage te hebben opgepikt,ging ik naar level 1 om de bus naar Pattaya te pakken,om m'n goede Griekse vriend uit Melbourne Oscar te gaan opzoeken op z'n zaken vakantie.

Maar aangezien het een uur durende voor de volgende bus,pakte ik de taxi naar Pattaya. Aangekomen bij het apartementen complex waar Oscar verbleef,kon ik gelijk inchecken want Oscar had geregeld dat er een apartement vrij zou als ik aankwam,zoals hij had beloofd!.

Pattaya is op zich niet zo bijzonder,het is net zoals elke andere badplaats in de wereld maar Pattaya's grootste attractie is geen gebouw of festival maar de seks industrie! Pattaya staat bekend om z'n gogo bars en Walking Street.

Je ziet hier heel veel 60+ mannen lopen met hun meestal veel jongere Thaise 'vriendin' maar daar wen je aan na een tijd.

De eerste dagen heeft Oscar me Pattaya rondgeleid,en elke ochtend gingen we samen voor ontbijt in het grote shopping centre Central Festival aan de boulevard.

Het eerste weekend zijn we samen uitgegaan in Walking Street,en in de Mixx disco ontmoet ik Nancy,een Thaise Aussie die hier was voor vakantie en werk. Oscar en ik zijn vrij laat gebleven in Mixx en het was een geslaagde avond uit! :D

De Maandagavond erop ben ik met Nancy gaan bowlen in Central Festival en ik verloor terecht met 2-0 en dat betekende dat ik diner zou betalen! Nou is dit verlies met een De Jong mentaliteit hard te verduren maar voor Nancy maakte ik een uitzondering ;)

De rest van de week hebben Oscar en ik veel dingen samen gedaan,maar ik in Pattaya heb ik veel gerelaxed in m'n apartement zoals m'n boek lezen of tijd besteden in het internet cafe.

Zondag de 26de vertrok Oscar uit Pattaya,na afscheid te hebben genomen op het busstation ben ik terug gelopen naar het apartement,maar ik zie Oscar weer zeer binnenkort in Nederland.

De week erop heb ik Nancy een paar keer ontmoet,voornamelijk voor diner maar geen bowlen ;)
Zo zijn we Woensdag de 29de avonds naar Jomtien beach gegaan,wat 20 minuten van Pattaya afligt per motor taxi en het was harstikke leuk om eens de omgeving buiten Pattaya te zien.

En natuurlijk mis ik m'n voetbal en rugby wedstrijden hier niet!,ik heb in Pattaya de wedstrijden van United gezien tegen Ajax,Norwich City en de belangerijke wedstrijd tegen Tottenham Hotspur en ik heb eindelijk een paar 6 Nations wedstrijden kunnen kijken in m'n apartement

De dagen in Pattaya gaan harstikke snel en vandaag is het alweer tijd om te vertrekken uit Pattaya en Thailand,voor m'n laatste vlucht van deze reis naar Nederland.

Ik heb genoten in Pattaya dankzij Oscar en ook dankzij Nancy.

Vanavond heb ik om 7 uur vanavond weer een taxi rit naar Bangkok's Suvarnabhumi Airport,een rit van ongeveer 2 uur maar ik heb de tijd,ik hoef pas rond 12 uur in te checken.

Het vluchtnummer van deze afsluitingkoers is CI65,met de finish op Schiphol airport om 9 uur ochtends.

Wist je dat?

Beledig in Thailand NOOIT de koniklijke familie in elke vorm,je kan hiervoor een hele lange celstraf krijgen.

Door de Boeddhistische kalender in Thailand is het hier niet 2012 maar 2557.

Dat Bangkok de langeste plaatsnaam in de wereld heeft? zie hieronder:

http://herring.org.uk/thai/img/bkk-name-perspective.jpg

  • 06 Maart 2012 - 07:55

    Jannie:

    hey robbin dat was weer een heel verhaal ,fijn dat je het zo leuk hebt gehad en nu op naar holland wij staan er morgen om 9 uur,we hopen dat je een fijne vlucht hebt.

  • 06 Maart 2012 - 08:07

    Hetty:

    Jammer dat je niet meld, dat Ajax de 2e keer won van Manchester.........
    Zo Robbin, dan zit je reis er al weer bijna op! Ongeloofelijk hè dat er al weer een jaar voorbij is.
    Hele goede vlucht terug en we zien je sowieso zondag a.s.
    gr hetty

  • 06 Maart 2012 - 16:00

    Cees Van Doorn :

    Hey Robbin,
    Al weer een jaar verder Robbin en heel veel wijzer hoop ik, wat betreft je buitenlandse, australische belevenissen. Hier en op ons werk verder alles oke. Kom binnenkort eens aan zou ik zeggen. Een hele goede reis en een goede thuiskomst.
    Groetjes, Cees en de rest van de Produktie en Kaasmakerij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pattaya

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 1301
Totaal aantal bezoekers 34916

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: