Saying goodbye is never easy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Saying goodbye is never easy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Saying goodbye is never easy

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

31 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Woensdag heb ik op zich niks bijzonder gedaan,maar avonds was het weer tijd voor de Queen Victoria nachtmarkt.
Die avond was ik niet alleen,want Giulia,Mark en Sofia en Giulia vriendin Song mee met me.
Die avond heb ik genoten van 2 concerten,en natuurlijk wat gegeten en gedronken daar,maar kiezen wat ik wil eten is elke keer lastig,er is teveel keuze. Na de nachtmarkt zijn we naar Chapel Street in St Kilda gegaan naar Katuk,waar Sofia's vriend Matt werkt als een bartender. Het was een gezellige avond en een goed begin voor Australia Day de volgende ochtend.


Donderdag was het in Australie,Australia Day. Het is vergelijkbaar met Koniginendag in Nederland. En zoals de Aussies zijn,betekend dit BBQ's,dronken worden en uit je dak gaan.

Ik ben die dag eerst naar St Kilda beach gegaan om wat te gaan lopen,helaas hadden m'n andere huisgenoten andere plannen dus ik ben later die dag naar Federation Square gegaan om 2 gratis concerten te zien van Loonlake en I,am Man.

En Australia Day werd afgesloten met spectaculair vuurwerk langs de Yarra rivier.


Vrijdag's heb ik niks bijzonders gedaan op zich,totdat ik thuis de Djokovic-Murray halve finale zat te kijken en een sms kreeg van Patricia,ik had niet verwacht dat ze terug zou komen maar Melbourne is verslavend :D

Dus die avond hebben we rond Federation Square gehangen,en later bij de State Libary.

Zaterdag was het weer Australian Open tijd,en die dag ben ik voordat ik de Azerenka-Sharapova finale ging kijken in Garden Square,voornamelijk de hele dag sponsor matriaal gescoort van alle stands. De vrouwen finale was geweldig om te zien,en Azerenka was ook een verdiende winnaar.

Na de finale,zijn Patricia en ik naar de Southbank gegaan voor het Chinese Festival op de Southbank en omdat het Chinees Nieuwjaar was was er weer vuurwerk.

Zondag was het m'n allerlaatste Australian Open dag,en ook m'n langste achteraf.

Zondag na een gauw ontbijt en douche ben ik vertrokken richting de Southbank voor het Chinese Festival voor lunch en toen ben ik naar Melbourne Park gelopen.

Ook die dag heb ik vermaakt rond de sponsor stands en wat gesprekken met toeschouwers.

De finale begon om half 8 nachts hier,en na 5 sets en 5 uur en 53 minuten won Djokovic terecht,maar ik was om half 3 nachts thuis maar het was de ground pass meer dan waard om deze mannen finale te zien.

Gisteren heb ik het rustig aan gedaan in Melbourne,en m'n laatste nacht in het apartement.

Vandaag is het m'n allerlaatste dag in Melbourne,huur is betaald en m'n sleutel is ingeleverd.

Ik heb van alles genoten in de 4 maanden in de meest leefbare stad op aarde,en ik kan een hele lijst maken met wat ik gaat missen maar ik bespaar dat jullie ;)

Dit is m'n laatste verslag uit Melbourne,m'n volgende zal waarschijnlijk in Sydney zijn.


Wist je dat?

Ik Esther Vergeer heb zien tennisen op Melbourne Park,de meest succesvolle tenniser in de wereld en al 445 wedstrijden ongeslagen.

De Australian Open een toeschouwers record had dit jaar. 686.006 mensen kwamen door de gates de afgelopen 2 weken.

De Djokovic-Nadal finale,de langste Grand Slam finale is aller tijden.




  • 02 Februari 2012 - 07:51

    Jannie:

    even spannend waar je nu terecht komt in sydney. geniet nog maar even van het warme weer hier is het bere koud

  • 02 Februari 2012 - 19:00

    Lida:

    Hej Robbin, na lange tijd weer eens een berichtje van mij. De Australian Open van zo dicht bij volgen zal zeker een leuke belevenis zijn geweest. En dan ook nog een historische finale op de koop toe. Je vertrekt met veel mooie herinneringen uit Melbourne. Dat neemt niemand je af. Je thuiskomst komt steeds dichter bij. Geniet nog van de laatste etappe, veel plezier

  • 07 Februari 2012 - 09:14

    Henrie:

    Hoi Robbin,
    Ja nog even voor je weer huiswaarts keert een rondje maken.
    Ik zou zeggen geniet nog maar even.
    Groeten,
    Henrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 34920

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: