Entering 'The Sunshine State' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Entering 'The Sunshine State' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Entering 'The Sunshine State'

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

13 Juli 2011 | Australië, Brisbane

Nadat ik vorige week Donderdag m'n verslag heb geschreven,heb ik Vrijdag vrij weinig gedaan in Byron Bay,alleen hadden we s'avonds een barbie georganiseerd door het hostel en het was zeker de 5 dollar waard!

Zaterdag heb ik voornamelijk relaxed langs de stranden van Byron Bay,en s'avonds had ik een leuk Skype gesprek met het thuisfront uit 3 verschillende locaties.

Zondag's ben ik vertrokken uit Byron Bay om richting Queensland te trekken,de eerste stop was Surfers Paradise,het is te vergelijken met Chersonissos in Europa. Surfers Paradise is voornamelijk wolkenkrabbers,bars,nachtclubs en hotels.

Ik vertrok om 8 uur ochtends uit Byron Bay en ik kwam om half 10 aan in Surfers Paradise,m'n hostel had ik gauw gevonden en ik had een intresante combinatie van kamergenoten: 1 Engelse stripper,1 Kiwi worstelaar,2 Australische jongens,de ene was ook een worstelaar en de andere was een mijner uit Tasmanie. De worstelaars waren in Surfers Paradise vanwege een toernooi op weg richting de Olympische Spelen in London.

Die zelfde dag heb ik Surfers Paradise verkent,maar omdat ik vrij moe was,ben ik die dag vroeg gaan slapen.

Maandag stond ik rond half 11 op en ik besloot die dag Christien te bellen,de vrouw die ik had ontmoet in Darwin. Omdat ik geen tegoed om m'n mobiel had,belde ik haar via een telefooncel. We zouden elkaar in Southport rond 12 uur ontmoeten en daarna hebben we een paar uur gepraat langs de waterkant over van alles,maar ze moest eerder weg omdat ze een leerling van haar Engelse les moest geven. De rest van de dag heb ik voornamelijk langs de boulevard besteed.

Dinsdag heb ik Surfers Paradise de op twee na grootste bewoonde wolkenkrabber bezocht,de Q1. En ik had geweldig uitzicht van beide kanten en ik ben er ook een paar uur blijven hangen. Die avond ontmoeten ik 4 Ierse meiden die ook de Oostkust afreisden. Ze kwamen uit Callan,Ierland en allemaal waren ze leraressen (!).

Vandaag ging om 10 over half 8 de wekker want m'n bus vertrok om half 9 uit Surfers Paradise naar Brisbane,de hoofdstad van Queensland en de derde stad van Australie na Melbourne en Sydney.

Ik denk dat ik hier blijf tot volgende week Maandag en dan doortrek naar Noosa en Hervey Bay voor m'n Fraser Island toer.

  • 14 Juli 2011 - 11:25

    Oma Van Breda:

    ha lieve jongen je hebt weer heel wat gezien ga zo door wij zitten in de regen en de storm heel slecht weer ik wil wat het weer betreft wel ruilen maar geniet maar lekker wij vermaken ons ook wel henrie gaat morgen vertrekken naar de zon voor drie weken de hondjes zijn verkocht gaan volgende week weg tot de volgende keer ik blijf je volgen liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 35069

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: