Op weg naar het zuiden... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Op weg naar het zuiden... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Op weg naar het zuiden...

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

01 September 2011 | Australië, Brisbane

De avond dat ik m'n laatste verslag had geschreven hadden we weer een BBQ in het Tropic Days hostel,en omdat ik die avond in een ander hostel sliep ontmoeten ik op m'n weg naar het hostel een groep die bestond uit Duitsers,Noord Ieren en twee Amerikanen die woonde in Nieuw Zeeland,en we hadden een hele gezellige avond.

Ook met m'n kamergenoten uit Duitsland en Japan kon ik goed opschieten,ondanks dat ik maar 1 nacht bleef.

De volgende ochtend was het uitchecktijd en m'n laatste uren in Cairns waren niet echt bijzonder,de Greyhound bus vertrok om 1 uur middag's en bij het busstation kwam ik aan de praat met een man uit Bendigo en we hebben tot Innisfail gepraat met elkaar vooral over de Eurozone crisis,werk enz.

De busrit was lang maar niet vermoeiend,want ik had 2 stoelen voor m'n eigen dus ik heb toch lekker kunnen slapen.

Op de 24ste kwam ik aan in Agnes Water en alle backpacker bussen stonden alweer te wachten maar ik wist waar ik wou blijven,Cool Bananas en de chauffeur van de bus herkende me nog en was verrast dat ik weer terug was. Na ingecheckt te zijn,kwam ik in de keuken Joop weer tegen,de Nederlandse jongen van ons quizteam in Magnectic Island en hij wou de elektrische fietstour doen die ik had gedaan,dus ik heb hem naar de fietswinkel geleid,en daar ontmoete we Liz,een Nederlandse meid die werkte en we hadden een lang gesprek over Australie,Nederland enz.

Ik vroeg aan haar ofdat Erica,de backpackster uit Bermuda er nog werkte en ze werkte er nog maar niet die dag,maar ik kon haar ontmoeten tijdens de wekelijkse 'Tribal Party' die avond en zo gezegd,zo gedaan en Erica was verrasd me weer te zien hier maar omdat ik de volgende dag weer ging fietsen richting 1770 hebben we afgesproken de rest te bespreken de volgende dag.

De volgende dag naast weer een fiets gehuurd te hebben,hebben Erica en ik email adressen uitgewisseld en we gaan elkaar nu weer ontmoeten in Adelaide rond 10 September :D

Helaas na 2 dagen zat m'n tijd er weer op in Agnes Water,het was nu tijd voor een 8 uur durende busrit naar Noosa.

Tijdens de busrit was het constant regen,regen en nog eens regen,het leek wel herfst in Nederland. In Noosa aangekomen ben ik gelopen naar het hostel waar ik ook de vorige keer heb gezeten,Flashpackers. De vorige keer ontmoeten ik hier de 4 Ierse meiden,nu ontmoeten ik hier m'n Duitse kamergenoot uit Airlie Beach.

De 4 dagen in Noosa heb ik voornamelijk besteed met lopen in het Nationaal Park,ontbijten aan het strand en s'avonds relaxen en DVD's kijken.

Nu zou je eigen wel afvragen: volg ik het voetbal nog? Nou ik zou je zeggen ik heb nog geen enkele United en FC United wedstrijd gemist,en vooral de 8-2 afslachting van Arsenal was geweldig om te zien en ook de 5-2 overwinning van FC United tegen aartsrivalen Bradford Park Avenue was geweldig om te horen. :D

Gisteren ben ik aangekomen in Brisbane,ik ben nu in een ander hostel dan de vorige keer,nu zit ik in de YHA Brisbane City.Morgen ontmoeten Ignacio en ik elkaar weer na een jaar,en dan blijf ik nog 2 dagen in Brisbane.

Zondag en Vaderdag 4 September vlieg ik naar Adelaide vanaf Brisbane Airport.

En in Adelaide ga ik proberen voor 2 maanden (fulltime) werk te vinden voordat ik in November vertrek naar Nieuw Zeeland voor 3 maanden.






  • 01 September 2011 - 13:40

    Jannie:

    zo robbin weer een heleboel mensen ontmoet zo te lezen leuk is dat ,en je volgd het voetballen nog steeds.nu maar hopen dat je werk kunt vinden dat is weer eens wat anders als vakantie vieren nou succes met het vinden van een baan,en tot horens.

  • 02 September 2011 - 09:47

    Hetty:

    gelukkig Erica met een C anders krijgen we verwarring met onze Erika met een K........

  • 04 September 2011 - 14:44

    Linde:

    Hi Rob,

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal aan het doen bent! Je hebt de relaxte leefstijl van daar volgens mij al goed overgenomen! Succes met het zoeken van een baantje, ben heel benieuwd wat je gaat doen!

    xx

  • 05 September 2011 - 13:33

    Oma Van Breda:

    zo ik ben blij dat er weer wat nieuws op staat je hebt weer heel wat gezien maar nog geen lief meisje ontmoet maar je hebt nog tijd genoeg dus je gaat nog voor drie maanden naar nieuw zeeland wereld reiziger maar geniet maar lekker hier gaat alles ook gewoon door nog veel liefs oma xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 35081

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: