'Cats eat Birds' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu 'Cats eat Birds' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

'Cats eat Birds'

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

03 Oktober 2011 | Australië, Melbourne

Helaas ging de afspraak om met Conner af te spreken niet door vorig weekend maar in plaats daarvan zijn we met 'Venus' en 'Alce' en Enricho uitgegaan in Adelaide,Zaterdag zijn we naar onze 'local' The Cumberland hotel gegaan,en ik heb daar ook de Aussie Rules halve finale tussen Collingwood en Hawthorn gezien,helaas gewonnen door Collingwood.

Zaterdag heb ik die dag niet veel gedaan,maar avonds zijn Chris en ik de Rugby World Cup wedstrijd tussen toplanden Nieuw Zeeland en Frankrijk gaan kijken in de Engelse pub in Rundle Street,Nieuw Zeeland won overtuigend met 37-17 van Frankrijk.
Die zelfde avond kwam ook het nieuws door,dat Geelong had gewonnen van West Coast Eagles dus dit jaar zullen Geelong en Collingwood strijden in de Aussie Rules Grand Final.

Zondag was het rustdag na een lang sportief weekend en de uitslagen voor United en FC United waren ook positief dat weekend dus beter kon het niet!

Maandag hebben Chris en ik voornamelijk door Adelaide gelopen en wat parken bezocht het is tenslotte de 'City of Gardens'. Maandagavond was het voor de allerlaatste keer open mic night in de Grace Emily,die avond heb ik ook afscheid genomen van Andrea,ze had die week geen dienst meer. Na een succesvolle avond ben ik rond 1 uur terug gegaan naar het hostel.

Dinsdag was het vertrek van Chris naar Melbourne dus hij trakteerde mij en 'Venus' op een afscheidsdinner,en door dit afscheidsdinner misde hij bijna de nachtbus maar hij haalde het toch.

Woensdag was het m'n allerlaatste dag in Adelaide,best wel raar om hier weg te gaan,hier voelde me echt 'thuis' in Australie. Die dag heb ik nog wat dingen gedaan en langs de North Terrance,Rundle Mall,Rundle Street gelopen en s'avonds afscheid genomen van Chris,Pete,Stephanie en Christa en toen was het tijd voor de 10 uur durende nachtbus rit naar Melbourne.

Donderdagochtend om half 7 kwam ik aan in Melbourne,en na een korte koffiepauze heb ik ingecheckt in het YHA Melbourne Central hostel,net om de hoek van de Nomads All Nations hostel waar ik eerder heb gezeten. Die dag was ik aardig moe,maar toen ik eenmaal aan de praat kwam met Sofia uit Spanje,en Oscar uit Griekenland in de TV kamer was het toch 1 uur nachts dat ik m'n bed lag.

Donderdagavond hebben Sofia,Oscar en later Julia en Ricardo uit Italie en ik de afspraak om Zaterdag de Aussie Rules Grand Final te gaan kijken in Federation Square op een groot scherm.

Vrijdag was het eerst tijd voor de Grand Final Parade. een karavaan van beide teams en van alle sponsors van de AFL. Het was leuk om dit zien en de hele stad liep uit voor deze parade,ik denk dat er makkelijk 50,000 mensen waren langs de route.

Zaterdag was het de grote dag,de dag van de Aussie Rules Grand Final. Dit is 1 van de grootste sport evenementen van Australie,naast de Australian Open,Melbourne Grand Prix en de Melbourne Cup.

Zoals ik al eerder zei ging het dit jaar tussen de Geelong Cats en Collingwood Magpies,Collingwood was zwaar favoriet maar verloor van Geelong met 38 punten na een gelijk opgaande wedstrijd,en Oscar,Sofia,Julia en Ricardo hebben later die avond die overwinning gevierd in Melbourne. We zijn uitgegaan in het Crown Casino en geeindigd in het Waterside Hotel dicht bij ons hostel.

Zondag was het rustdag en heb die dag niet veel gedaan,behalve heb die dag weer gejogd op de 'The Tar' in de Botanic Gardens in Melbourne en later die dag nog de Rugby League Grand Final gekeken tussen Manly en New Zealand Warriors,gewonen door Manly.

Vandaag heb ik m'n zoektocht naar een baan weer hervat in Melbourne,en in het volgende verslag hoop ik een baan te hebben voordat ik naar Nieuw Zeeland vertrekt.

Grand Final Parade foto's

• 04 Oktober 2011 - 07:51

Danielle:

Ha Robbie!

Je verslagen komen met steeds minder regelmaat haha! Leuk om toch weer iets van je te horen, hoop voor je dat je snel werk vind.

En ik wil graag weeris met je Skype, weet je al wanneer je tijd hebt?

Kus

• 04 Oktober 2011 - 15:26

Jan :

hey robbin ik hoop ook dat je een baan vindt.verder weer genoeg gezien zo te lezen.

• 07 Oktober 2011 - 17:44

Oma :

leuk weer je verslag te lezen je hebt weer veel gezien dat zal niet mee vallen als je weer hier bent iederedag de zelfde gezichten ver veelt gauw maar geniet nog maar een tijdje tot de volgende reactie liefs oma xxxx

• 08 Oktober 2011 - 11:41

Lida:

Zo het is lang geleden maar daar ben ik dan weer. Ik heb je reisverslagen gelezen en ben weer op de hoogte. Tsjonge wat ontmoet jij veel mensen en je ogen komen ook niets te kort. Je foto's laten prachtige natuurplaatjes zien. En als ik mag kiezen tussen een slang om mijn lijf of een kangeroe"tje op mijn schoot, doe mij dan die laatste maar. Ook je ervaring op Kangeroo Island klinkt goed. Succes bij het zoeken naar werk in Melbourne en dan op naar Nieuw Zeeland. Blijf genieten en groeten van ons allen.
    Lida

• 09 Oktober 2011 - 12:19

Oma De Jong:

hallo hier de groeteten van oma de jong wy zyn op stan zyn verjaardag