'We are family' - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu 'We are family' - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

'We are family'

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

19 Augustus 2010 | Finland, Helsinki

Tja,daar zit je dan moe van een dag sightseeing Helsinki maar eerst over de ferry overtocht van Stockholm naar Helsinki.

Gisterenmiddag ben ik om half 4 aangekomen bij de ferryterminal naar Helsinki,Finland in Stockholm. Het was er al aardig druk maar later die dag zouden er veel meer bij komen.

Na t inchecken moest ik eerst m'n cabine opzoeken,ik had geluk ik kon er 1 voor me zelf krijgen. Na m'n bagage te hebben gedropt ben ik even rondgelopen. Ze hadden een bioscoop,zwembad plus sauna,2 nachtclubs,vele restaurants en bars.

Tijdens de afvaart heb ik vrij lang buiten gezeten,totdat m'n ouders belde hoe t met me ging. Na 15 minuten met t thuisfront te hebben gepraat ben ik maar voor de grap even de karaoke bekeken aan boord,vandaar de titel.

Naast vele amerikaanse klassiekers,kwamen er ook veel Finse liederen langs en die Finnen zijn echt goed in karaoke,zo veel passie gaat erin dat je denkt dat ze t zelf hebben geschreven.

Ik ben rond 12 uur gaan slapen en de volgende ochtend rond 8 uur opgestaan,Finse tijd wel te verstaan. In Finland is t een uur later dan Zweden.

En toen ben ik lopend t centrum ingelopen op zoek naar slaapplek.