Een weekend in Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Een weekend in Rovaniemi - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Een weekend in Rovaniemi

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

24 Augustus 2010 | Finland, Rovaniemi

Vrijdagochtend Helsinki,vandaag moest ik me klaarmaken voor een vrij flinke treinreis van 9 uur non stop van Helsinki naar Rovaniemi,dicht bij de Poolcirkel.

M'n trein vertrok om 10 uur en ook op tijd deze keer haha,we gingen deze keer via de westkust naar Rovaniemi,het uitzicht was geweldig. Veel bossen,meren,soms een eland.

Na 7 uurtjes in de trein moest ik overstappen in Oulu,maar de aansluitende trein had 20 minuten vertraging maar dat vond ik niet erg,gezien ik 7 uur had gezeten.

Na een kort ritje van 1,5 uur kwam ik aan de hoofdstad van Lapland Rovaniemi. Bij aankomst wist ik dat er een hostel was maar dan moest je bij t Santa Claus hotel inchecken,zo gezegd,zo gedaan. Ik zou in Rovaniemi m'n rustpauze inlassen,dus ik bleef hier tot Maandag.