Een rondje Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Een rondje Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Een rondje Zweden

Door: Robbin

24 Augustus 2010 | Zweden, Stockholm

Maandag's stond de Kemi-Luleå oversteek op t programma,om vanuit Luleå naar Larvik te trekken maar dat plan is gewijzigd.

Maandag ochtend on half 7 ging de wekker want om kwart over 7 had ik de trein naar Kemi. Na een kort ritje kwam ik aan in Kemi,na het bus station te hebben gevonden was t wachten op de bus naar Haparanda.

Een kwartiertje later kwam de bus aan en nadat ik m'n Interrail pas had laten zien kon ik instappen,deze oversteek is gratis met m'n Interrail.

De busrit was weer geweldig qua uitzicht en ik kwam ook wat ik contact met andere backpackers die ook de oversteek maakte. Na een half uur moesten we overstapppen in Haparanda,om van daaruit de overstap te maken naar Luleå. De bus kwam niet veel later aan,en na 2,5 uur bereikte we Luleå in het Noordwesten van Zweden.

Maar tot mijn schrik ging de volgende trein pas over 7 uur (!) naar Kiruna,Göteborg en Stockholm en naar Narvik een uur later.

Na m'n dag te hebben vermaakt in Luleå,wat trouwens een best leuke stad is,vroeg ik aan 1 van de weinige conducteurs wanneer de volgende trein naar Narvik vertrok,nou hij zei: 'die gaan de volgende dag pas,dus je zult hier moeten overnachten'

Maar met een snelle rekensom kwam ik erachter dat t beter was dat ik maar de nachtrein richting Göteborg kon pakken en daar vandaan Oslo bezoeken en de rest van Noorwegen voor een andere keer te laten.

En zo gebeurde het,na 18 uur en heel Zweden te hebben doorkruist ben ik nu in Göteborg in het Zuidwesten van Zweden,Donderdag staat Noorwegen's hoofdstad Oslo op het programma en dan na dat weekend maak ik langzaam koers richting thuishaven Culemborg.

• 25 Augustus 2010 - 07:12

Hetty:

jammer dat je het echte noorwegen niet hebt gezien, maar daar moet je misschien ook gewoon een hele week naar toe gaan.
    Vergeet in Oslo niet naar het Vigeland park te gaan. Het zijn dan wel beelden, maar wij vonden het heel leuk en de Holmekollen natuurlijk en en en ... kortom Oslo is een leuke stad. Veel plezier en gr hetty

• 25 Augustus 2010 - 08:32

Jan En Jannie:

hey robbin fijn om weer wat berichten te lezen,zo te horen heb je het best naar je zin.waar blijft dat mailtje? nog veel plezier in oslo.