een dagje Göteborg - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu een dagje Göteborg - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

een dagje Göteborg

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

25 Augustus 2010 | Zweden, Stockholm

Na een goede nachtrust en een goed ontbijt was het tijd voor een dag Goteborg ontdekken.

Om 10 uur heb ik als eerste een dagkaart gekocht voor alle OV in Göteborg nadat ik gisteren vrijwel alles had zwart gereden.

De eerste bestemming was Skansen Kronan,een fort in het centrum van Göteborg,daar dichtbij ligt Haga. Dat is een wijk uit de 19de eeuw met veel houten huizen. Dat was een erg leuk deel van Göteborg.

Göteborg is ook bekend om z'n Feskekôrka oftewel viskerk,want van buiten lijkt het een kerk maar vanbinnen is het een vismarkt,best een geinige combinatie.

Daarna ben ik een paar uurtjes op Göteborg's zuiderlijke archipel geweest,want net zoals in Stockholm liggen er verschillende eilanden rondom de stad.Ook heb ik het schip Göteborg bezocht,wat in de haven van Göteborg lag.

Na al dit te hebben gezien ben ik nog even wat gaan eten in Nordstan,ze zeggen dat het grootste winkelcentrum van Scandinavie is.

Helaas heb ik ook slecht nieuws,ik moet Oslo helemaal cancellen want alle hostels en hotels zitten vol,dus morgen gaat ik richting Malmö en Kopenhagen,en ik welke stad ik dan verblijf horen jullie dan weer.


  • 26 Augustus 2010 - 08:17

    Jan En Jannie:

    wat jammer voor jou dat je oslo moet cancellen,maar malmo en kopenhagen zullen ook zeker de moeite waard zijn.veel plezier nog en doe voorzichtig. gr jan en jannie

  • 27 Augustus 2010 - 16:15

    Oma:

    nog een weekje dan zien we jeweer terug maar dit is leuk om tezien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 35073

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: