I'm Sailing - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu I'm Sailing - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

I'm Sailing

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

04 Augustus 2011 | Australië, Airlie Beach

De eerste dag in Agnes Water heb ik voornamelijk het kleine dorp verkent maar er is niet veel naast het winkel centrum bij de busstop.

Maar de tweede dag heb ik weer een fiets gehuurd om naar Town of 1770 te fietsen,dit is namelijk de tweede verkenningplek van Captain Cook in 1770 naast Botany Bay (tegenwoordig Sydney). Ik had 3 uur lekker gefietst maar toen ik terugkwam begon een elektrische fiets tour,en ik mocht van de eignaresse ook mee met deze tour,dus ik kreeg 2 voor de prijs van 1! Tijdens de fietstour legde Marcus veel uit over Captian Cook,bushtucker en we zagen ook veel dieren zoals kangeroes. Na afloop van de tour heb ik nog lang gepraat met een backpacker uit Bermuda,die werkte voor de fietswinkel.

Zaterdag was alweer de dag van vertrek uit Agnes Water,maar ik had nog de hele dag want m'n bus vertrok pas om 9 uur avonds,dus ik heb de hele dag relax en bij het strand gezeten.

Zondagochtend kwam ik aan in Airlie Beach,de gateway naar de Whitsunday eilanden. Maar m'n boot 'Freightrain' zal pas Woensdag vertrekken,maar toen ik Zondag's incheckte werd ik overgeplaatst naar 'Spank me' omdat 'Freightrain' niet vaarde. Maandag en Dinsdag heb ik niet veel gedaan in Airlie Beach,wel veel gelopen en gerelaxed.

Woensdag was de dag van het uitvaren,de boot had een crew van 4 en 23 backpackers aan boord. Er waren voornamelijk Europeanen aan boord,alleen de crew was Kiwi,Amerikaans en Canadees.

We hebben 2 dagen en 2 nachten gezeild,we hebben ook het beroemde Whitehaven beach bezocht,echt paradijs op aarde! Ik heb veel lol aan boord gehad en na 2 dagen is het toch best wel raar om aan vaste land te zijn,heb toch soort 'zeebenen' gekregen.

Morgen vertrek ik uit Airlie Beach,en dan vertrek ik voor me 1 na laatste stop op de Oostkust,Townsville voor onder andere ook Magnetic Island.

Wist je dat?

De Whitsunday eilanden uit 74 eilanden bestaat.

Ik een paar zeeschilpadden heb gezien.

En over 5 dagen ben ik 5 maanden Down Under

• 05 Augustus 2011 - 08:58

Oma Van Breda:

zijn je zee benen al over je hebt weer veel gezien wat zal je een hoop tevertellen hebben straks Henrie komt het weekend ook weer thuis het zit er zo weer op he hier is alles goed het weer mag wel wat beter maar dat is hollands we zijn niet anders gewent nog veel liefs van oma xxxx

• 07 Augustus 2011 - 12:50

Jannie:

hey robbin weer veel beleefd zo te lezen,en dat relaxen bevalt goed zo te lezen,hoe waren de zeeschildpadden? die had je nog niet eerder gezien toch,stiekem zijn we best wel een beetje jaloers het lijkt ons erg mooi om dat ook eens te zien,alleen moet je er lang voor vliegen,maar ja dan zie je ook wat.groeten vanuit een buiig culemborg.

• 08 Augustus 2011 - 10:31

Hetty:

Hallo Robbin, ik begrijp dat je de oostkust aan het verkennen bent? De plaatsnamen zeggen mij niet zo veel, maar je onderneemt nog altijd van alles en nog wat! Veel plezier en tot het volgende verslag.

• 09 Augustus 2011 - 17:45

Henrie:

Hallo Robbin,
    Het blijft mij verbazen wat jij allemaal onderneemt. 1 ding is zeker jij raakt voorlopig nog niet uitgekeken. Ik schrijf niet altijd een reactie maar lees wel jou verslagen.
    Veel plezier nog en pas goed o jezelf. groeten van ons allen.