'What goes on Maggie,Stays on Maggie' - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu 'What goes on Maggie,Stays on Maggie' - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

'What goes on Maggie,Stays on Maggie'

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

13 Augustus 2011 | Australië, Cairns

De laatste avond in Airlie Beach ontmoeten ik 2 backpackers uit Amsterdam en omgeving,en 1 uit Utreg,we hebben gepraat over van alles maar ik ging vroeg slapen want ik moest m'n bus halen om 7 uur ochtends.

Nadat ik 4 en half uur in de bus had gezeten kwam ik aan in Townsville.Aangekomen ben ik gelijk naar de Toeristeninfo gelopen en toen naar m'n hostel (Civic Guest House) gelopen,ik had 1 van de laatste bedden omdat dat weekend in Townsville het Running Festival was dus ik had zeker geluk daar.

De volgende dag ben ik eerst gaan kijken naar de wandelaars die finishde zoals voor de Townsville Marathon. Daarna ben ik Castle Hill opgelopen op de Goat Track,dat is 1318 treden omhoog op de 286 meter hoge Castle Hill. Dus m'n fitness had ik voor die dag weer gedaan. Daarna ben ik naar het Museum of Tropical Queensland gegaan,dat een intresant expositie had over de HMS Pandora.

Maandags ben ik om 10 uur naar de Ferry terminal gelopen,en omdat ik maar naar 1 hostel op Magnetic Island wou,ben ik naar de Tour desk gelopen en ik kon in de Bungalow Bay Yha verblijven maar ik had weer het laatste bed in het hele hostel,geluk bleef me achtervolgen.

Ingecheckt,heb ik Horseshoe Bay verkent,maar de eerste dag heb ik vooral gerelaxd. Maar ik kon het lopen weer niet laten,dus ik ben naar Balding en Radical Bay gelopen,het was eigenlijk meer 'bushwalking'

De twee dag op 'Maggie' heb ik ochtends 1 van de meeste bekende wandelpadden daar gelopen 'The Forts Walk' een leuke wandeling waar je koala's kan zien,en restanten van WWII kanonen. S'avonds hebben we bij toeval een Schots,Duits Nederlands quizteam gevormd voor de wekelijkse Trivia nacht daar,we werden helaas 4de dus net buiten de prijzen.

Die avond omdat de bar sloot om 10 uur zijn we met een paar backpackers bij het strand gaan zitten,en in die groep zaten twee meiden uit Melbourne (Sarah en Micheala) en daarmee kon ik erg goed opschieten want ze waren aardig onder de indruk van m'n Aussie Rules kennis.

De volgende dag ben ik met de bus het eiland over gereden van Picnic Bay naar Horseshoe Bay,het is maar 10 kilometer maar toch deed ik er de halve dag over. Vooral Picnic Bay was leuk. Die avond hebben we met onze quiz groep en de twee Aussie meiden een gezellig avond gehad in de bar. En die avond heb ik ook besloten nog 1 nacht langer te blijven op 'Maggie'

De laatste dag op 'Maggie' heb ik weer de 'Forts Walk' gedaan,en eigenlijk de rest van de dag gerelaxed. Die avond heb ik de twee meiden uit Melbourne uit de brand geholpen met hun auto en als dank daarvoor hadden we weer een gekke avond als resultaat maar details laat ik jullie bespaard. :D

Vrijdag's ben ik weer met de ferry terug gegaan naar Townsville,maar ik kon niet bij m'n andere hostel blijven,dus ik ben 1 avond bij het Globetrotters hostel geslapen en ik kon al gelijk erg goed opschieten met m'n enige kamergenoot Chris uit Portsmouth,Engeland en we hebben die avond wat gedronken in de Monsoons bar in Townsville en ondertussen de Rugby League wedstrijd tussen de Townsville Cowboys en Brisbane Broncos gezien.

Vanochtend ben ik om kwart over 7 vertrokken uit Townsville en om 1 uur kwam ik aan in Cairns,en ik zit nu in het Tropic Days hostel die verslag te schrijven.

FOTO'S ONLINE!

http://www.flickr.com/photos/oz2011/

Foto's 1 tm 20 Darwin tot Adelaide

Foto's 21 tm 25 Indian Pacific

Foto's 26 tm 80 Oostkust

  • 13 Augustus 2011 - 15:31

    Oma Van Breda:

    wat heb je weer een hoop gezien ik wacht met smart op de foto s die we te zien krijgenhoe langer het duurt hoe nieuws gierig we zijn wij hebben nog steeds geen mooi weer maar het word volgende week beter nou jongen nog een goede reis verder en genieten he xxxxx

  • 16 Augustus 2011 - 09:31

    Jannie:

    hey robbin je hebt weer mooie fotos geplaatst.je heb wel veel geluk met je slaap plaatsen zo te lezen.gr vanuit een bewolkt culemborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 34926

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: