Op Australische meest oostelijke puntje - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu Op Australische meest oostelijke puntje - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

Op Australische meest oostelijke puntje

Door: Robbin

Blijf op de hoogte en volg Robbin

07 Juli 2011 | Australië, Byron Bay

Vrijdags heb ik in Port Macquarie vooral veel gelopen en s'avonds heb ik een Rugby League wedstrijd gekeken op TV,die zelfde avond kwam ik in gesprek met Dorien,een Belgische meid uit Aalst en we hebben eigenlijk de hele avond gepraat maar ze vertrok de volgende ochtend naar Byron Bay want ze had een eigen auto.

Zaterdag's ben ik ochtends gaan fietsen naar de vuurtoren in Port Macquarie,een tocht van 16 kilometer heen en terug en het was ook nog heuvelachtig. Maar het best wel leuk om te doen sinds m'n laatste fietstocht was in Adelaide. De laatste avond heb ik besteed samen met een Nederlandse jongen in m'n dorm kamer.

Zondag's ben ik om half 3 middags vertrokken uit Port Macquarie,om dat te verruilen voor Coffs Harbour,weer een kustdorpje en bekend vanwege de 'Big Banana' een Oz traditie om grote dingen te bouwen om mensen te trekken langs de snelwegen.

In Coffs Harbour ben ik maar 2 dagen gebleven omdat naast de 'Big Banana' niet echt veel te doen was daar. Maar wie kwam ik daar weer tegen? Ja hoor Dorien,ze vond toch Byron Bay te ver om te rijden dus we zaten weer in hetzelfde hostel. En ik heb samen met de Engelsman Grant gepraat over Nederland want hij gaat in Nederland wonen in Zeist,en hij is ook nog een United fan dus ik heb hem ook bekend gemaakt met de Dutch Mancunians,dus misschien zien we elkaar weer op een meeting in Nederland.

Dinsdagochtend om half 5 ging de wekker want ik had de ochtend bus naar Byron Bay,een bekend surf dorp en ook bekend vanwege de alternatieve levenstijl dus je ziet hier veel hippies en organische groenten enz. Ik kwam hier om half 10 aan en ik ben gelijk naar de Byron Bay YHA gelopen.

Ik ben hier nu 2 dagen,en ik loop elke dag naar de Byron Bay vuurtoren,een wandeling van 3,5 kilometer maar het houd me fit.

Vanochtend was er hier een boerenmarkt en ik heb daar ook m'n ontbijt op,ik blijf tot Zondag en dan trek ik door naar Surfers Paradise,de 'feesthoofdstad' van de Oostkust maar ik ga hier ook een Australische vrouw ontmoeten die me heeft uitgenodigd om haar te bezoeken toen ik haar ontmoeten in Darwin.

  • 07 Juli 2011 - 07:02

    Jannie:

    wat toevallig dat je in australie een united fan ontmoet ,leuk hoor.het was weer een leuk verslag,nog veel plezier.

  • 07 Juli 2011 - 11:24

    Hetty:

    Meest westelijke punt? of bedoel je toch meest oostelijke punt? Wat jammer dat je onlangs je haar afgeknipt hebt, dan had je er helemaal bij gehoord in dat hippie dorp. Gewoon laten groeien joh, dan kom je volgend jaar met een staart terug! En volg je de tour de france door nog een beetje? Het kan niet anders dat ze het daar over Cadel Evans hebben. Veel plezier in de feesthoofdstad en tot "lezens" weer.

  • 08 Juli 2011 - 00:21

    Robbin De Jong:

    hey hetty,dank je voor het opletten. het is inderdaad het meest oostelijke punt,ik volg de Tour de France natuurlijk! Nou wielrennen is hier niet zo populair maar je ziet wel af en toe foto's van de Tour in de krant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Down Under by any means

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

The city that never sleeps...

16 Februari 2012

Enter the dragon...

08 Februari 2012

Its the Final Countdown

31 Januari 2012

Saying goodbye is never easy

25 Januari 2012

'Love games' in Melbourne
Robbin

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 35088

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 20 September 2015

Robbin goes Walkabout

08 Maart 2011 - 07 Maart 2012

Down Under by any means

14 Augustus 2010 - 04 September 2010

Interrail Artic style

13 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Crossing Border tour

19 Februari 2010 - 25 Februari 2010

Wintersport Interrail

03 Juli 2009 - 23 Juli 2009

Interrail 2009

Landen bezocht: