On and Off the beaten track - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu On and Off the beaten track - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robbin De Jong - WaarBenJij.nu

On and Off the beaten track

Door: Robbin

16 Juli 2010 | Ierland, Dublin

Gisteren stond de Cliffs of Moher tour op t programma,en dat betekend dus vroeg opstaan want m'n tour vertrok om 7 uur ochtend's (!) dus ik moest rond half 7 opstaan.

Nadat ik t oppickpunt had gevonden was t wachten maar inderdaad om 7 uur kwam de bus aanrijden. Naast ik zaten er 4 andere half slapende mensen in de bus,maar die konden slapen want we hebben een 2 uur durende rit naar Galway voor de boeg.

In Galway aangekomen werden er van bussen gewisseld,1 naar Moher en 1 naar Connamera. De groep die ik had was vrij gemixd. jong en oud,student en gepensioneerden. We hadden een gids die al 15 jaar in The Burren en Clifs reed,dus ik had geen zorgen ;)

Onderweg hebben we veel gezien,vooral The Burren,Galway Bay,Cliffs of Moher en Doolin waren geweldig.

Maar waarom dan de titel on and off the beaten track?

Nou bij de Cliffs of Moher ben ik off the beaten track geweest op de gedeeltes zonder hek! ik heb op een plateau gestaan waar als je ging liggen je recht in de zee keek van een onwerkelijke diepte.

Daar ontmoete ik ook 2 Nederlandse meiden die sliepen in Doolin,en in Ierland waren rond trekken. Jammer genoeg had ik niet genoeg tijd ivm tour die op tijd vertrok om alles van de Cliffs te zien maar ik kom er zeker nog een keer terug.

Ik heb nog een half uur van t internet hier,en dan verlaat ik t geweldige Times hostel in Dublin om t t verruilen voor Belfast en Lagan Backpackers.